موضوعات داغ

بلیط میلیاردر ژاپنی برای سفر به فضا 80 میلیون دلار قیمت داشت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

میلیاردر ژاپنی که به تازگی با هزینه زیادی به فضا سفر کرده بود به زمین برگشت و برای ماجراجویی فضایی بزرگتری که در چند سال آینده انجام خواهد داد اعلام آمادگی کرد.

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که در صبح روز ۲۰ دسامبر، فضاپیمای سایوز MS-20 در منطقه‌ای تعیین‌شده در قزاقستان فرود آمد. یوساکو مائزاوا یکی از ثروتمندترین افراد ژاپن، که ثروت خود را از راه تجارت الکترونیک کسب کرده است، به همراه دستیارش یوزو هیرانو و فضانورد روس الکساندر میسورکین، فرمانده فضاپیما، به سلامت به زمین برگشته‌اند.

اما قرار نیست آن‌ها پس از بازگشت از فضا فوراً به زندگی عادی خود برگردند. هر سه باید یک برنامه توان‌بخشی پس از پرواز که دو هفته تا ۲۱ روز طول می‌کشد را انجام دهند.

سفر میلیاردر ژاپنی به فضا

این افراد در مرکز توانبخشی پس از پرواز در استارسیتی نزدیک مسکو دوباره فرم فیزیکی گذشته خود را تحت نظارت پزشک به دست می‌آورند، و طی این برنامه روی تمرین و تقویت عضلات خود تمرکز می‌کنند.

این میلیاردر ژاپنی طی ۱۲ روز سفر فضایی فعالیت‌های جزئی مثل مسواک زدن دندان‌ها یا خوردن خوراکی در فضا را به فالوورهای خودش نشان داد. البته زندگی فضانوردان در فضا با زندگی گردشگران فضایی فرق دارد و به این راحتی نیست.

این ماجراجویی فضایی ۸۰ میلیون‌ دلاری فقط یک سفر آزمایشی برای مائزاوا بود که برای بزرگترین ماجراجویی خودش در سال ۲۰۲۳ آماده می‌شود، زمانی که به اولین مسافر خصوصی در سفر مورد انتظار اسپیس‌اکس به ماه تبدیل خواهد شد.

او احتمالاً نتواند حروف اول نام خودش را مثل فضاپیمای سایوز روی فضاپیمای ایلان ماسک ثبت کند، اما نامش در یاد نسل‌های آینده باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد