موضوعات داغ

فیلم تست تصادف تسلا مدل Y را ببینید، عملکرد عالی در IIHS

عکس مطلب اول

خودروی تسلا مدل Y توانسته در هر 6 تست تصادف IIHS به بالاترین امتیاز دست پیدا کرده و جایزه Top Safety Pick+ را از آن خود کند. کراس اور تمام برقی فرمونت از لحاظ پیشگیری و کاهش برخورد با عابرین پیاده و خودروهای دیگر، در دسته وسایل نقلیه «پیشرفته» جا گرفته است.

دو تیپ مدل Y از لحاظ کارایی چراغ‌های جلو امتیازهای متفاوتی را دریافت کرده‌اند. تیپ Performance با چراغ‌های پروژکتور LED توانسته به امتیاز «خوب» دست یابد، در حالی که تیپ Long Range با چراغ‌های بازتابنده LED به امتیاز «قابل‌قبول» رسیده است.

در نهایت، برای صندلی‌های عقب نیز امتیاز «قابل‌قبول» در نظر گرفته شده است، چون انکورهای پایینی برای سخت‌افزار LATCH بیش از حد در عمق صندلی‌ها جاسازی شده‌اند.

تسلا مدل Y برای بازار چین و اروپا نیز عرضه شده است. تیپ لانگ رنج دو موتوره بدون احتساب مالیات و هزینه‌های اضافی با قیمت 58990 دلار به فروش می‌رسد. این مدل در حوالی ماه ژوئیه سال 2022 وارد بازار ایالات ‌متحده می‌شود و در صورت شارژ کامل قادر به پیمودن 531 کیلومتر است. حداکثر سرعت تسلا مدل Y برابر با 217 کیلومتر بر ساعت است و شتاب آن تنها در عرض 4.8 ثانیه از صفر به (تقریباً) 100 می‌رسد.

تست ایمنی IIHS

تعویض تایرهای 19 اینچی Gemini با تایرهای 20 اینچی Induction، باعث کاهش بازه پیمایشی تیپ لانگ رنج می‌شود. یک یدک بکسل فولادی با قابلیت تحمل وزن 1588 کیلوگرم نیز برای این خودرو قابل‌دسترس است، که البته جزء آیتم‌های اضافی و آپشنال به حساب می‌آید. مدل Y در دو پیکربندی 5 و 7 صندلی عرضه می‌شود و در ازای 10 هزار دلار به قابلیت رانندگی تماماً خودکار (FDS) ارتقا می‌یابد. ناگفته نماند که عبارت «رانندگی تماماً خودکار» متفاوت با مفهومی است که در باور عموم جا افتاده است.

طبق تعریف انجمن SAE International، رانندگی تماماً خودکار (FDS) به یک نسخه پیچیده از دستیار راننده نیمه‌خودکار سطح 2 اشاره می‌کند. در حقیقت هیچ‌یک از مفاهیم اتوپایلوت و FDS هنوز در قالب یک سیستم خودمختار ساخته نشده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد