موضوعات داغ

هاوال چیتو DHT مدل 2022؛ قلب سبز برای خرگوش قرمز!

عکس مطلب اول

سال 2021 سال بسیار خوبی برای هاوال بود چرا که این زیرمجموعه بزرگ خودروسازی گریت‌وال (GWM)، موفق شد تا 3 محصول نوآورانه و کاملا جدیدش را به تولید انبوه برساند. اولین محصول، هاوال داگو بود؛ خودروی جعبه‌ای شکل که هرچند در سال 2020 معرفی شد ولی به دلیل شیوع کرونا، تولید انبوهش به سال 2021 افتاد. داگو البته نام قطعی این خودرو نیست و فقط مشتریان چینی آنرا با این نام می‌شناسند و از آنجایی که معنی نامش در زبان چینی، معادل «سگ بزرگ» یا Big Dog می‌شود، بسیاری از رسانه‌ها آنرا با همین نام معرفی کرده‌اند.

محصول دیگری که هاوال در سال 2021 معرفی کرده بود، کراس‌اوری با نام شن‌شو بود که بازهم یک اسم چینی بوده و به معنی «موجود افسانه‌ای» است و هنوز مشخص نشده که در بازار صادراتی، هاوال از چه نامی برای آن استفاده خواهد کرد.

اما در فاصله میان معرفی هاوال داگو و هاوال شن‌شو، هاوال دست به معرفی کراس‌اوری بسیار جذاب زد و نامش را چیتو یا CHITU گذاشت که در زبان چینی، به معنای «خرگوش صحرایی قرمز» است. اینکه چرا هاوال، برای نامگذاری محصولاتش، در چند سال اخیر سنت‌شکنی کرده و از نام حیوانات الهام می‌گیرد، موضوعی است که نیاز به مطلب جداگانه‌ای دارد اما در این مطلب، می‌خواهیم به معرفی هاوال چیتو و تیپ جدید آن، بپردازیم.

هاوال چیتو

هاوال چیتو با 4.4 متر و 2.7 متر فاصله محوری، قطعا در کلاس کراس‌اورهای کامپکت بوده و به دلیل قیمتش، خیلی‌ها آنرا ادامه‌دهنده راه هاوال F5 می‌دانند. هاوال چیتو در سال 2021 وارد بازار چین شده و در مدل بنزینی، با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 4B15C با قدرت تقریبی 184 اسب‌بخار و گشتاور 275 نیوتن‌متر بدست خریدارانش می‌رسد.

اما هاوال در آخرین روزهای سال 2021 میلادی، مدل هیبریدی چیتو را هم معرفی کرد و آنرا با پسوند DHT تحویل خریداران داد. این مدل هیبریدی، همانطور که از نامش پیداست، از پیشرانه سبز DHT هاوال استفاده می‌کند که یعنی همان موتور 1.5 لیتری را در سینه دارد ولی این‌بار از نوع 4G15H است و تنفس طبیعی بوده و تنها 95 اسب‌بخار تحویل‌تان می‌دهد. اما این موتور بنزینی، به پکیج باتری‌های 1.8 کیلوات‌ساعت هم متصل شده و به همین دلیل، حداکثر قدرتش تفاوت چندانی با مدل بنزینی نداشته و به حدود 187 اسب‌بخار می‌رسد. تزئینات مشکی بدنه مانند سقف مشکی، زه‌های کناری مشکی و کاسه‌چراغ‌های دودی عقب، از مهم‌ترین تفاوت‌های تیپ DHT با تیپ‌های بنزینی هاوال چیتو به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/7
رنگبندی رو هم از هیوندا اسکی رفته خخخخ