موضوعات داغ

قوه قضائیه به شکایت‌های آذویکو ورود کرده؛ اموال و املاک شرکت در مقابل مطالبات

عکس مطلب اول

اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی علیه صنایع خودروسازی کشور و خروج ناگهانی شرکای بین‌المللی از بازار ایران، تاکنون پرونده‌های شکایت بسیاری را در ایران برجای گذاشته است. یکی از شرکت‌های خودروسازی خبرساز طی چند سال گذشته، آذویکو بوده است که در تامین خودرو ام جی 360 برای متقاضیان ناکام بوده است. نتیجه این ناکامی شکایت‌های بسیار پیش خرید کنندگان این خودرو به دستگاه قضایی بوده است.

براساس گزارش صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور اعلام کرد که دارایی‌های شرکت آذویکو در مقابل مطالبات شکات به آن‌ها تسلیم خواهد شد. پرونده‌های شکایت از مجموعه آذویکو در چند استان کشور به جریان در آمده‌اند و برخی از آن‌ها جنبه حقوقی و برخی دیگر جنبه کیفری دارند. بنابر گفته دادستان کل کشور، همین مساله سبب شده است تا فرآیند رسیدگی به شکایات دشوار و کند شود.

مطابق گفته‌های دادستان کل کشور، قوه قضاییه هنوز تصمیمی برای پیگرد مسوولان وقت وزارت صمت اتخاذ نکرده است. شاکیان شرکت آذویکو در تجمعات خود اعلام کرده بودند که این شرکت بیش از میزان تولید خود نسبت به پیش فروش و فروش خودرو اقدام کرده است و مسوولان وقت وزارت صمت نیز نظارتی بر این موضوع نداشته‌اند.

دادستان کل کشور در ادامه سخنانش افزود: در این پرونده عده‌ای از ثبت نام کنندگان بخشی از وجه خودرو و عده‌ای دیگر تمامی وجه خودرو را واریز کرده‌اند. همچنین تمامی متهمان این پرونده به دنبال سو استفاده نبوده‌اند، چرا که یکی از علل عدم ایفای تعهدات از سوی آذویکو به سبب تحریم بوده است، با این وجود تعدادی از متهمان نیز سوءاستفاده‌هایی کردند که باید قاضی وارد ماهیت آن شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/23
اینکه جلوی وارداتروگرفتین نذاشتین شرکتهاماشینهایی که‌ مردم ثبت‌نام کرده بودنروتحویل بدن که‌ ديگه تقصيرتحریم نبوده
1400/10/24
چقدر خوب میشد که صاحبان امثال آذیکو و یا داتیس خودرو !! و هر کس که براشون تبلیع کرد و به این شکل برای کسانی که با مال و زندگی مردم بازی کردن، آبرو جمع کرد را مجازات سختی بکنند