موضوعات داغ

نگاهی به کلکسیون خودروهای لیونل مسی، ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دستاوردهای مسی بسیار چشمگیرند. مسی تقریباً در هر رقابتی که حضور داشته است رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کرده است. او بیشترین تعداد گل (474) در لالیگا اسپانیا (همه برای بارسلونا) و بیشترین هت تریک (36) در همان لیگ را به ثمر رسانده است. علاوه بر این، هفت توپ طلا و شش جایزه کفش طلای اروپا را نیز از آن خود کرده است.

مسی پس از پیوستن به تیم C در سال 2003 بیشتر دوران حرفه ای خود را در باشگاه اسپانیایی اف سی بارسلونا گذراند. اولین حضور او در تیم بزرگسالان زمانی اتفاق افتاد که او تنها 17 سال داشت.

بدیهی است که مسی یکی از ثروتمندترین بازیکنان کل جهان است و ظاهرا انتقال او از بارسلونا به پاری سن ژرمن ارزش خالص او را به بیش از 600 میلیون دلار رساند. اعتقاد بر این است که درآمد تمام دوران حرفه ای او در حدود 1 میلیارد دلار باشد. البته مسی به لطف حمایت و معاملات تبلیغاتی، در اوقات فراغت خود نیز درآمد زایی می‌کند.

مسی با پیوستن به پاری سن ژرمن 25 میلیون دلار برای امضای قرارداد و حدود 110 میلیون دلار برای قراردادی سه ساله دریافت کرد.

از آنجایی که هدف ما صحبت درباره اتومبیل است، ناگفته نماند که چنین فرد ثروتمندی می‌تواند تقریباً مالک هر مدلی در جهان باشد. پس از انتقال مسی به پاری سن ژرمن، نگاهی گذرا به خودروهای مورد علاقه مسی خواهیم داشت، بنابراین اکنون زمان آن است که به بررسی خودروهای قدیمی و کلکسیون کنونی او بپردازیم.

بر خلاف رقیب دیرینه او، کریستیانو رونالدو، مسی به ندرت خودروهای خود را به نمایش می‌گذارد. در واقع، در تعداد کمی از پست‌های اینستاگرامی او شاهد خریدهای گران قیمت او هستیم و بسیاری از روزنامه‌ها در حال تلاش برای گرفتن عکسی از این ستاره آرژانتینی پشت فرمان هستند.

آئودی لیونل مسی

وی در طول دوران حضورش در بارسلونا، اغلب در یک آئودی RS 6 آوانت دیده می‌شد. این مدل حداکثر قیمتی بیش از 120000 دلار داشت، زیرا آئودی این خودرو را تقریباً با تمامی آپشن‌های موجود ارائه داد تا موفق به کسب رضایت لیونل مسی از این ماشین شود.

مدل کواترو با موتور 4.0 لیتری وی شکل هشت سیلندر بای‌توربو با 605 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور عرضه شد.

اما این خودرو گران‌ترین خودرو لیونل مسی نبوده است. در سال 2016، سوپر استار PSG برنده حراج فراری اس اسپایدر 335 Scaglietti مدل 1957 بود که قیمت آن 37 میلیون دلار تخمین زده شده است. شایعات حاکی از آن است که حتی کریستیانو رونالدو نیز در مسابقات جایزه بزرگ کوبا در سال 1958 به خودرو استرلینگ ماس علاقه داشته، اما در نهایت مسی کسی بود که آن را به خانه برد.

از سوی دیگر، طبق اطلاعات موجود مسی یک Pagani Zonda Tricolore نیز خریداری کرده است. خرید این خودرو به هیچ وجه مقرون به صرفه نبود چرا که این بازیکن فوتبال چیزی حدود 2 میلیون دلار هزینه کرد تا بتواند آن را در گاراژ خود پارک کند.

گران‌ترین خودروهای بعدی او مرسدس بنز SLS AMG 650 هزار دلاری و مازراتی گرن توریسمو MC Stradale250 هزار دلاری بودند که هر دو در بهترین سال‌های حضورش در بارسلونا خریداری شدند.

مازراتی لیونل مسی

مدل SLS AMG به یک موتور 6.2 لیتری وی شکل هشت سیلندر مجهز بود که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت (195 مایل در ساعت) را داشت، در حالی کهGran Turismo از موتور وی شکل هشت سیلندر با 444 اسب بخار قدرت وحداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت (186 مایل در ساعت) بهره می‌برد.

مازراتی در نهایت با قیمتی در حدود 125000 دلار برای فروش آنلاین لیست شد.

رنجروور لیونل مسی

با توجه به قرارداد اسپانسری بین اف سی بارسلونا و آئودی، مسی اغلب پشت فرمان چندین مدل دیگر از این شرکت آلمانی همچون A7 ، Q7 و اسپایدر R8 دیده شد.

لئو مانند بسیاری دیگر از سوپراستارهای فوتبال، از طرفداران پر و پا قرص رنج روور است، بنابراین اعتقاد بر این است که او صاحب دو تا از آن‌ها، یعنی ووگ و اسپورت باشد. ارزان‌ترین خودرو او احتمالاً لکسوس RX 450h است، اگرچه مشخص نیست که مسی همچنان مالک آن است یا خیر، زیرا این یکی از اولین خریدهای او بوده است.

مسی در سال 2016، سفیر برند تاتا موتورز شد و در حالی که به طور خاص تاتا تیاگو را تبلیغ کرد، هرگز مالک یکی از آن‌ها نشد. این می‌توانست ارزان‌ترین ماشین او باشد، زیرا در هند تنها حدود 4500 دلار قیمت داشت.

اخیرا پس از پیوستن وی به PSG، پشت فرمان مرسدس GLE 43 AMG نیز دیده شده است که قیمت آن حدود 100000 دلار برآورد شده است.

در مجموع، بر اساس برخی برآوردهای تقریبی، مسی کمتر از 50 میلیون دلار برای خرید خودروهای خود خرج کرده و این در صورتی است که او واقعا برنده حراج فراری 335 S Spider Scaglietti باشد. اگر اینطور نباشد، سرمایه گذاری او روی خودروهای چهار چرخ حتی به 5 میلیون دلار هم نمی‌رسد که بدون شک برای فوتبالیستی که می تواند تقریباً هر ماشینی را که می‌خواهد داشته باشد، تعجب آور است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/29
چرا پشت مازاراتی مسی انگار پراید بود😂