موضوعات داغ

هلیکوپتر H160 ساخت ایرباس به خدمت پلیس فرانسه درمی‌آید

عکس مطلب اول

شرکت صنایع هوافضایی اروپایی ایرباس با عرضه H160 فصل جدیدی از تاریخچه هلیکوپترهای این برند را آغاز کرده است. این بالگرد پیشرفته با اندازه متوسط و مصرف سوخت کم، به منظور پیشبرد نسل جدید هلیکوپترهای انعطاف‌پذیر طراحی شده است.

هلیکوپتر H160 فعالیت خود را از حمل و نقل دریایی، بخش جستجو و نجات و همین‌طور هوانوردی خصوصی و تجاری آغاز کرده است. حال پلیس فرانسه نخستین مشتری این وسیله هوایی شده و همین موضوع، توانایی و قابلیت کاربرد H160 را در اجرای مأموریت‌های مختلف مورد تأیید قرار می‌دهد.

هلیکوپتر H160

در هلیکوپتر H160 ابتکارات متعددی به کار رفته که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه اویونیک هلیونیکس (Helionix) اشاره کرد که بار کاری خلبان و صدای تیغه‌های روتور Blue Edge را کاهش داده و امکان اجرای مأموریت‌های بی‌صداتری را فراهم می‌آورد. ده روتورکرافتی که به آژانس مجری قانون فرانسه تحویل داده می‌شوند، همچنین به سیستم الکترواپتیکال Safran Euroflir 410 و همین‌طور قابلیت‌های طناب اندازی و بالا کشی مجهز هستند.

از لحاظ طراحی، هلیکوپتر H160 نه تنها فضای آسوده‌ای را برای سرنشینان فراهم می‌آورد، بلکه به سبب تعبیه پنجره‌های بزرگ، روشن‌ترین کابین را در نوع خود دارد. افزایش ایمنی نیز یکی دیگر از اهداف اصلی این هلیکوپتر جدید به حساب می‌آید و در همین راستا، به سیستم راهنمای دستی پرواز روتورکرافت کامپیوتری (C-RFM) جهت آگاهی بهینه از موقعیت مجهز شده است. علاوه بر بهبود قابلیت کنترل و میدان دید، اطلاعات مهم درباره کارایی هلیکوپتر، سازگاری با شرایط آب و هوا و همچنین نوع پرواز مطلوب نیز در اختیار خلبانان قرار می‌گیرد.

Airbus H160

یکی دیگر از خصوصیات H160 سهولت در راه‌اندازی و نگهداری آن است. این بالگرد مجهز به نخستین پروسه برخاست هلیپد زمینی بوده و پرواز بهینه را تضمین می‌کند. هلیکوپتر پیشرفته ایرباس همچنین از قابلیت پیش اخطاردهی درباره اثر تاوه‌ای برخوردار بوده که در هنگام ورود به شرایط پرواز خطرناک و مستعد ایجاد حالت حلقه تاوه‌ای (Vortex Ring State) فعال می‌شود.

نخستین مجموعه از هلیکوپترهای H160 پیش از مسابقات المپیک سال 2024 در پاریس به خدمت پلیس درمی‌آیند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد