موضوعات داغ

نگاهی به قیمت هایما S7‌ پلاس در بازار + جدول قیمت دی ماه 1400

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هایما S7‌ پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است و از نظر قیمت نیز در حال حاضر گران‌ترین خودرویی است که توسط این شرکت به مشتریان عرضه می‌شود. هایما S7 پلاس پس از مدتی وقفه در تولید هایما S7 توربوشارژر به بازار عرضه شد تا همچنان جایگاه ایران خودرو را در کورس رقابت با مدیران خودرو و کرمان موتور حفظ کند. قیمت هایما S7‌ پلاس در کارخانه نیز هم‌اکنون کمتر از دو رقیب دیگر است اما در بازار آزاد سه خودرو هایما S7‌ پلاس، تیگو 5 و جک S5 در یک بازه قیمتی قرار گرفته‌اند.

تغییرات هایما S7‌ پلاس در مقایسه با نسخه عادی بسیار محدوده بوده‌اند و بخش بیشتر بروزرسانی‌ها در کابین خودرو رخ داده‌اند. برای مثال نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای خودرو فرم عمودی دارد و دکمه‌های فیزیکی از آن حذف شده‌اند و تنظیمات سیستم‌های مختلف همچون سیستم تهویه به صورت لمسی انجام می‌شود. رنگ نارنجی نیز از کابین خودرو حذف شده‌ است و با تریم داخلی کاملا مشکی روبرو هستیم. در نمای خارجی نیز به جز مواردی همچون آینه‌های جانبی راهنما دار و اضافه شدن پسوند پلاس به نام خودرو، تغییرات دیگری در خودرو مشاهده نمی‌شوند.

از نظر مشخصات فنی نیز هیچ تفاوتی میان هایما S7‌ پلاس و نسخه توربوشارژر عادی وجود ندارد و هر دو خودرو از ترکیب پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. ایران خودرو ادعا می‌کند که با تغییرات نرم افزاری موفق شده است تا مصرف سوخت این خودرو را به 8.6 لیتر در صد کیلومتر کاهش دهد که رقمی مناسب برای یک کراس‌اوور متوسط محسوب می‌شود.

با وجود مناسب بودن قیمت هایما S7‌ پلاس در کارخانه، تولید این خودرو هنوز به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل اختلاف قیمت قابل ملاحظه‌ای میان نرخ این خودرو در بازار و کارخانه وجود دارد. از سوی دیگر و با توجه به ضعف خدمات پس از فروش ایران خودرو در زمان عرضه نسخه عادی و نسخه توربوشارژر، کراس‌اوور هایما در مقایسه با رقبا از استقبال کمتری برخوردار شده است. در صورتی که ایران خودرو سطح تولید هایما S7‌ پلاس را در آینده نزدیک افزایش دهد، می‌توان فروش مناسبی را برای این کراس‌اوور متصور بود.

جدول قیمت هایما S7 پلاس در بازار آزاد، دی ماه 1400:

مدلرنگبدنهکارکردقیمت
1400خاکستریبدون رنگصفرکیلومتر860,000,000 تومان
1400سفیدبدون رنگصفرکیلومتر860,000,000 تومان
1400سفیدبدون رنگصفرکیلومتر850,000,000 تومان
1400نقره ایبدون رنگصفرکیلومتر830,000,000 تومان
1400مشکی بدون رنگصفرکیلومتر860,000,000 تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/29
بنظر من هایما اس ۷ بهترین شاسی بلند چینی حال حاضر در ایران است پیشنهاد می کنم حتما امتحان کنید و با بقیه شاسی ها مقایسه کنید