موضوعات داغ

فاطمی امین، وزیر صمت چه خودرویی دارد؟

عکس مطلب اول

این پرسش که مسئولان ایرانی چه خودرویی سوار می‌شوند، همواره یکی از مسائل حاشیه ساز در رسانه‌های داخلی بوده است. اگر به خاطر داشته باشید، زمانی این پرسش از احمد نعمت بخش، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو مطرح شد و وی اعلام کرد که رنو مگان سوار می‌شود. پس از پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه چرا پراید سوار نمی‌شوید، وی با پرخاش احمد نعمت بخش مواجه شد، صحنه‌ای که پس از گذشت سال‌ها همچنان در یاد و خاطره اهالی خودرو باقی مانده است.

در زمان دولت قبل نیز این پرسش از سوی برخی خبرنگاران خودرویی مطرح شد که هدف آن محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و وزریر اسبق صمت بود. او بارها در حال استفاده از کیا سراتو مونتاژی سایپا مشاهده شد، خودرویی که در فاصله سال‌های 1393 تا 1398 توسط سایپا به تولید می‌رسید. آن‌طور که به نظر می‌رسد، مدیران دولتی حوزه خودرو و قطعه سازی علاقه دارند تا بهترین محصولات تولید داخل (اعم از رنو مگان، نیسان تینا یا کیا سراتو) را سوار شوند.

هم‌اکنون سکان وزارت صمت در اختیار سید رضا فاطمی امین قرار دارد، فردی که از سال‌ها پیش در حوزه صنعت و خودرو فعالیت داشته است و برای مدتی نیز مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده بوده است. هم‌اکنون این پرسش نیز از وی مطرح شده است که چه خودرویی سوار می‌شود. وی در برنامه تلویزیونی ثریا به این پرسش پاسخ داد. مطابق اظهارات فاطمی امین، او مالک یک دستگاه رنو تندر 90 (یا همان ال نود خودمان) است.

این خودرو از اواسط دهه هشتاد خورشیدی تا اواخر دهه نود توسط ایران خودرو و پارس خودرو مونتاژ می‌شد و برای سال‌ها به عنوان باکیفیت‌ترین خودرو ساخت داخل در رده قیمتی متوسط شناخته می‌شد. رنو تندر 90 یا رنو ال 90 نیز یکی از خودروهایی بود که پس از اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی و خروج شرکای بین‌المللی خودروسازان از ایران، با توقف تولید مواجه شد و از دو سال پیش تاکنون دیگر تولید نمی‌شود. به نظر می‌رسد فاطمی امین به عنوان وزیر صمت و یکی از افراد باتجربه این حوزه، همچنان به کیفیت محصولات تولیدی پیش از تحریم اعتقاد دارد و حاضر نشده است تا یکی از محصولات اخیر خودروسازان (نظیرکوییک، تارا یا شاهین) را مورد استفاده قرار دهد.

فیلم زیر برنامه ثریا شبکه یک است که در شب های گذشته پخش شد و در خلال آن از فاطمی امین پرسیده شده که چه خودرویی سوار می شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/5
ناموصا اگه ال نود سوار شی
کمتر از یه کره ای مدل ۲۰۱۸ امکان نداره