موضوعات داغ

فیلم خط تولید تویوتا FJ کروزر را ببینید، نسخه جدید بزودی در بازارهای جهانی

عکس مطلب اول

کمپانی تویوتا در سال 2017 از عرضه خودروی FJ Cruiser در ایالات‌متحده دست کشید. از همان زمان، محبوبیت این خودرو افزایش پیدا کرد و جالب اینکه چرخ عمر اف جی کروزر هنوز می‌چرخد!

چند روز پیش ویدیویی در شبکه یوتیوب بارگذاری شد که به فرایند ساخت اف جی کروزر اشاره می‌کند. البته این ویدیو کمی قدیمی به نظر می‌رسد. با این حال، تویوتا در یک بیانیه مطبوعاتی، خبر تداوم تولید این خودروی قدیمی را مورد تأیید قرار داده است.

تویوتا نیز همانند بسیاری از کمپانی‌های مطرح، با کمبود ریزتراشه ها مواجه شده است. با اینکه مونتاژ اف جی کروزر برای چند روز متوقف می‌شود، ولی تولید آن ادامه پیدا می‌کند.

اولین اف جی کروزر در سال 2006 روانه بازار شد. این خودرو با مشارکت هینو موتورز در کارخانه هامورا در ژاپن سرهم‌بندی و به کشورهای مختلف صادر می‌شد. در حال حاضر تولید FJ Cruiser به حالت تعلیق درآمده، اما به زودی (از تاریخ سوم فوریه) از سر گرفته می‌شود.

با توجه به اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی تویوتا، اف جی کروزرهای جدید در خاورمیانه با قیمت ابتدایی 41 هزار دلار به فروش خواهند رسید. این محصولات همچنین در آفریقای جنوبی با قیمت 48 هزار دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، اف جی کروزر در بازار فیلیپین حدود 41500 دلار قیمت‌گذاری شده است.

با اینکه FJ Cruiser حدود 16 سال است که در بازارهای مختلف عرضه می‌شود، ولی جانشین معنوی آن با پیشرانه برقی در راه است. این خودرو در دسامبر سال گذشته به عنوان یکی از 15 محصول جدید تویوتا به نمایش گذاشته شد؛ یک شاسی‌بلند برقی آبی‌رنگ و جمع‌وجور با نام «کامپکت کروزر» که شباهت بسیاری به FJ دوست‌داشتنی دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/10
این کلیپها رو باید با چشم بصیرت دید که تو این خرابه شده (ایرانخودرو و سایپا)چنین بصیرتی وجود ندارد شاید هم باشد ولی میخواهند ملت در همین لول زندگی کنند تا خودشان چپاول کنند
1400/11/14
با درود، چقدر تفکر دقیق و مهندسی شده ایی برروی روند ساخت این خودرو صورت گرفته ، کلیه ی مسیر به صورت رباتیک و ابزار دقیق صورت میگیرد، واقعا من نمیدونم چگونه ایران خودرو و سایپا و یا هر کدام از شرکتهای اصطلاحا خودرو ساز ایرانی، به خود اجازه میدهند نام سازنده بر روی خود بگذارند و ادعای افزایش قیمت این خودروهای بی کیفیت خود را داشته باشند، واقعا باید تاسف بخوریم به حال خودمان، که اینگونه شرکتها در مملکت در حال فعالیتند.