موضوعات داغ

مردم به حق به کیفیت خودروهای داخلی اعتراض دارند

عکس مطلب اول

صبح امروز 10 بهمن ماه، در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، رهبر انقلاب در مورد لزوم بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل گفتند که در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مسئله بدی است زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.

ایشان با تأکید بر اینکه به طور کلی با استفاده از شرکتهای خارجی مخالف نیستم، خاطرنشان کردند: معتقدم شرکت‌های دانش‌بنیان کارآمد داخلی می‌توانند نیازهای ما را در صنایع بزرگ همچون نفت برآورده کنند بنابراین نباید تصور شود که ارتقای فناوری در صنایع گوناگون فقط منوط به حضور شرکت‌های خارجی است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/11
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است.
1400/11/11
در تائید فرمایش مقام معظم رهبری ، بنظر میرسه که نحوه حمایت از خودرو سازی داخلی صحیح نیست . حمایت نباید شامل ایجاد انحصار باشد . حمایت از صنعت داخلی میتواند شامل تخصیص اعتبارات ، رفع گره های تولید ، تامین تجهیزات لازم ، جذب نیروی انسانی متخصص ، وارد نمودن فناوری از پیشروان این صنعت و امثال این امور باشد . ولی اگر حمایت ، رقابت سالم را از بین ببرد ، نتیجه انحصار خواهد بود که قطعا بی کیفیتی در تولید و بی انصافی در قیمت گذاری عرضه را هم در پی خواهد داشت .
1400/11/13
به صورت کلی میتوان اینطور گفت که محدودیت در ورود مساوی با انحصار است. حال برداشت هر چه باشد، انحصار انحصار است. با ورود دوباره خودروهای داخلی و مشاهده نمودار فروش خودروسازان داخلی و خارجی امکان بهبود کیفیت در خودروهای داخلی وجود دارد. در غیر اینصورت این صحبت‌ها همگی باد هوا هستند ولاغیر.