موضوعات داغ

نگاهی به قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد، کاهش التهاب اولیه + جدول قیمت بهمن ماه 1400

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تورم قیمت خودروهای جدید در بازار ایران موضوع جدیدی نیست. با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو و نبود خودروهای وارداتی جدید، انحصار کاملی در حوزه خودروهای داخلی و خودروهای مونتاژی چینی وجود دارد که حاصل آن چیزی جز عطش بیشتر مشتریان برای خودروهای جدید نخواهد بود. قیمت تارا اتوماتیک نیز از همین رویه پیروی می‌کند، چرا که در ابتدا دچار حباب بزرگی شد و این حباب اکنون در حال تخلیه شده است.

ایران خودرو قیمت تارا اتوماتیک را در دی ماه 1400 به طور رسمی 415 میلیون تومان اعلام کرد و نخستین سری از خودروهای پیش فروش شده با این قیمت به مشتریان تحویل داده شدند. اولین آگهی‌های فروش تارا اتوماتیک در دی ماه 1400 به آرامی پدیدار شدند که حاکی از قیمت 750 میلیون تومانی برای این سدان اتوماتیک داخلی بودند.

بدیهی است که در شرایط فعلی بازار، تقاضایی برای خرید تارا اتوماتیک با قیمت 750 میلیون تومان وجود ندارد، حتی اگر این خودرو تنها سدان اتوماتیک در حال تولید بازار باشد ( که این گونه نیست). به همین دلیل قیمت‌های گران‌مایه‌ای که در ابتدا برای تارا اتوماتیک تعیین شده بودند، اکنون در حال کاهش هستند.

در زمان نگارش این مقاله یعنی روزهای پایانی بهمن ماه 1400، قیمت تارا اتوماتیک در بازار با کاهشی 200 میلیون تومانی نسبت به نرخ اولیه، حدود 580 میلیون تومان تعیین شده است. متاسفانه روند تولید تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک در ایران خودرو تاکنون چندان سریع نبوده است، چرا که در صورت افزایش عرضه این خودرو به بازار، شاهد تسریع روند کاهش قیمت آن خواهیم بود.

جدول قیمت تارا اتوماتیک در بازار، بهمن ماه 1400:

رنگبدنهکارکردقیمت
سفیدبدون رنگصفرکیلومتر580,000,000 تومان
مشکیبدون رنگصفرکیلومتر585,000,000 تومان
نقره ایبدون رنگصفرکیلومتر600,000,000 تومان
سفیدبدون رنگصفرکیلومتر585,000,000 تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد