موضوعات داغ

نگاهی به قیمت شاهین در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن ماه 1400

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شاهین سایپا یکی از خودروهای جدید بازار ایران است که از تابستان امسال شاهد حضور آن در خیابان‌ها و جاده‌های ایران بوده‌ایم. شاهین سایپا به همراه ایکو تارا دو محصول جدید خودروسازی‌های کشور هستند که در شرایط تحریم خارجی و ممنوعیت واردات، سعی در تزریق جذابیت به بازار خودرو کشور دارند.

قیمت شاهین در ابتدا کمتر از 300 میلیون تومان تعیین شد و نسخه‌های اولیه این خودرو با نرخ 291 میلیون تومان به دست مشتریان رسیدند. در همان زمان نخستین آگهی‌های شاهین در پلتفرم‌های مجازی خرید و فروش خودرو با قیمت 385 میلیون تومان مشاهده می‌شدند. طبیعی بود که مشتریان حتی در بازار انحصار زده و راکد ایران حاضر به پرداخت چنین مبلغی برای خرید شاهین نیستند، به همین دلیل قیمت شاهین در بازار آزاد به مرور روندی نزولی به خود گرفت.

قیمت شاهین در بازار آزاد با سقوط 50 میلیون تومانی، در مهرماه امسال به 330 میلیون تومان رسید. اعلام این قیمت برای شاهین سایپا موجب شد تا شاهین گزینه‌ای ارزنده‌تر از ایکو تارا برای خریداران باشد، چرا که قیمت تارا در محدوده‌های بالاتر قرار داشت.

با وجود افزایش رسمی قیمت شاهین در زمستان امسال و افزایش نرخ رسمی این خودرو به 346 میلیون تومان، قیمت سدان سایپا در بازار آزاد همچنان بدون تغییر باقی مانده است و آگهی‌های فروش شاهین با نرخ 330 الی 340 میلیون تومان مشاهده می‌شوند. به نظر می‌رسد حد انتظار مشتریان برای قیمت شاهین بیش از 350 میلیون تومان نیست و سایپا نیز در تلاش است تا با یکسان کردن قیمت کارخانه و بازار، عرضه خودرو را بدون قرعه کشی و با نرخ ثابت در سال آینده به انجام رساند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/29
خدا از حق خودش میگزره ولی نمیتونه از حق الناس بگزره. نفرین 80 میلیون نفر پشت سر خودروسازاس.همه چی ده برابر شده ولی حقوقا دو برابر! آخه 350 میلیون چطور جمع میشه؟! من کارمند با درآمد ماهی 7 میلیون و مخارج 12 میلیونی کی میتونم 350 میلیون پس انداز کنم؟
1400/11/30
با سی تومن ضرر از شرش راحت شدم، لعنت بە سایپا