موضوعات داغ

خداحافظی تویوتا با مدل FJ کروزر

عکس مطلب اول
تویوتا FJ کروزر، خودرویی که در بازار به عنوان "هامر آسیایی" هم شناخته می‌شود، اتومبیلی شاسی بلند آفرودی از محصولات شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن است که برای اولین بار در سال 2006 میلادی برپایه پلتفرم تویوتا پرادو، ولی با ارتفاعی کوتاه‌تر و چهره‌ای متفاوت‌تر توسعه پیدا کرد. این‌ها را گفتیم تا در نهایت به اصل مطلبمان برسیم و آن هم اعلام توقف تولید این خودرو توسط تویوتا از ماه آگوست امسال است.
بنابر فروش ضعیف این شاسی بلند، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده که برای جبران فروش ضعیف و همچنین بهره برداری بهتر از واحد تولیدی این شاسی بلند آفرودی، قصد دارد از ماه آگوست (اوت) 2016 خط تولید آن را پس از 10 سال فعالیت متوقف کند. گفتنی است که تویوتا FJ کروزر در بازار آمریکا به تعداد محدودی عرضه شد و تا به حال تمامی مدل‌های آن در بازار آمریکا به فروش رسیده است، ولی خط تولید این خودرو در استرالیا و ژاپن همچنان فعال است که می‌توان تا قبل از توقف تولید آن در تاریخ اعلام شده، اقدام به ثبت سفارش و خرید این هامر آسیایی کرد.
از زمان معرفی و ورود این خودرو به چرخه تولید از سال 2006 میلادی، شرکت خودروسازی تویوتا به طور انحصاری تنها از پیشرانه‌ای 4 لیتری شش سیلندر بنزینی استفاده کرد که نسخه فعلی آن قدرتی 260 اسب بخاری و گشتاوری 380 نیوتن متری تولید می‌کند که به کمک جعبه دنده‌ای 5 سرعته اتوماتیک یا 6 سرعته دستی به هر چهارچرخ خودرو ارسال می‌شود، هرچند نسخه‌ای ارزا‌تر محور عقب محرک هم وجود دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/25
امید وارم برنامه ای برای ادامه تولیدش در آینده داشته باشه
والا حداقل تو ایران که خوب فروش رفته!
ولی انصافا ماشینی نیست که بدرد شهر بخوره، من یکی دوسال پیش یکی داشتم، کمرتونو تو شهر میکنه ! کمکاش خیلی سفتن
تو کیلومترشمار هم حداکثر سرعتش 180 تا هست شاید یکم تو ذوق بزنه، ولی همین 180 تارو میتونید راحت تو اتوبان پرکنید...
دو در هم هست فضای عقبش زیاد جادار نیست، کلا بدرد خانواده نمیخوره ولی برای کسایی که کارشون با معدن و اینطور چیزا سروکار دار میتونه چیز خیلی خوبی باشه...
1395/2/25
...................................................درود.......................................................
قوچ پیر همیشه در خاطره ها خاهی ماند....آینده روشن تری پیشه روت.