موضوعات داغ

FMC T5 محصولی از فردا موتور در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران 1401 + فیلم معرفی

عکس مطلب اول

شهر آفتاب از تاریخ 27 تا 30 اردیبهشت‌ماه، محل برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو بین‌المللی تهران است. محصولات اخیر شرکت‌های مطرحی همچون ایران‌خودرو، بهمن موتور، مکث موتور و غیره در این رویداد به نمایش گذاشته شده‌اند. فردا موتور نیز با عرضه چند ماشین شیک و جذاب، حاضرین را به سمت غرفه‌های خود می‌کشاند. با خودروبانک همراه باشید تا از اطلاعات مربوط به خودروهای گروه فردا مطلع شوید.

یکی از خودروهای موجود در غرفه فردا موتور، کراس اوور کامپکت FMC T5 نام دارد که در بازار چین به نام دانگ فنگ T5 شناخته می‌شود. این ماشین محصولی از سال 2018 است و به همین خاطر نمی‌توان ردپای تکنولوژی‌های مدرن را در آن مشاهده کرد. با این حال، به سبب ظاهر تقریبا اروپایی، فردا T5 جزو خودروهایی به حساب می‌آید که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

مشخصات ظاهری فردا T5

کراس اوور FMC T5 به ترتیب با طول، عرض و ارتفاع 4.46 در 1.82 در 1.72 متر ساخته شده و وزن آن به 1575 کیلوگرم می‌رسد. ولی صرف‌نظر از جثه ظاهری، فاصله بین محور چرخ‌ها حدود 2.72 متر است و همین موضوع، خودروی فردا T5 را در دسته کراس اوورهای کامپکت و جمع و جور قرار می‌دهد.

همانند بعضی از محصولات دانگ فنگ، FMC T5 نیز دارای یک جلوپنجره بزرگ است که به شیوه‌ای زیبا و یکپارچه، با چراغ‌های جلو ادغام شده و با خطوط ناهموار متعدد، ظاهری عضلانی و تهاجمی به خود گرفته است.

نمای مقابل فردا T5

نمای جانبی شباهت بسیاری به خودروهای کراس اوور فرانسوی از جمله محصولات جدید رنو و پژو دارد. ماشین روی رینگ‌های 18 اینچی سوار است که ظاهری اسپرت به خودرو می‌بخشند.

نمای عقب فردا T5

نمای عقب همخوانی بیشتری با خودروهای امروزی دارد. چراغ‌ها به نحوی خلاقانه به هم متصل شده‌اند و سپر، چراغ‌های مه شکن روی سپر و دیفیوزر هماهنگی و توازن جالبی را ایجاد کرده است.

به طور کلی، طراحی فردا T5 به عنوان یک خودروی شهری، کاملا متعادل بوده و جلوه زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

درون کابین فردا T5

کابین T5 از طراحی به‌روز و در عین حال مینیمال بهره می‌گیرد. این خودرو متعلق به سال 2018 است و به همین خاطر نمی‌توان تجهیزات تکنولوژیکی آن را با محصول پیشرفته امروزی مقایسه کرد. با این حال، نیاز راننده و سرنشینان را به خوبی برآورده می‌سازد.

درون کابین فردا T5

یک نمایشگر افقی در وسط داشبورد، و یک نمایشگر دیگر در پشت فرمان تعبیه شده است. تیم طراح تلاش کرده تا با افزودن رنگ قرمز به بخش‌های مختلف ماشین، حس اسپرت بودن و در عین حال با استفاده از قطعات فلزی براق، حس تجملی بودن خودرو را به سرنشینان القا کنند. فرمان همانند اکثر خودروهای امروزی، حالت دی-کات داشته تا فضای کافی برای حرکت پای راننده مهیا شود. چند دکمه کنترلی نیز روی فرمان به چشم می‌خورد.

مشخصات فنی فردا T5

دانگ فنگ T5 در بازار ایران با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه شده است. این موتور می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه از طریق گیربکس به چرخ‌های جلو وارد می‌شود.

این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 پیروی می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر حدود 7.4 لیتر اعلام شده است.

لیست امکانات فردا T5

فردا T5 به منظور رقابت با همتایان خود، دارای مجموعه متنوعی از تجهیزات و امکانات است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

فردا T5

سیستم ایمنی و حرکت خودرو شامل 6 کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای)، سیستم کنترل سرعت در شیب، سیستم کنترل کشش (ASR/TSC/TRC) و سیستم ترمز اتوماتیک در زمان ترافیک، سیستم حفظ تعادل (ESP/DSC/VSC)، سیستم کنترل پایداری (اتوهلد)، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، سیستم هشدار فاصله ایمنی از جلو، ترمز ضد قفل ABS و کمی (BA/ CBD/EBD)، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم هشدار کمربند ایمنی و ایزوفیکس صندلی کودک می‌شود.

از جمله امکانات رفاهی خودرو نیز می‌توان به سیستم مولتی‌مدیا با مانیتور تاچ 12 اینچی HD، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، ریموت سانروف و شیشه‌های خودرو، صندلی برقی برای راننده با قابلیت تنظیم 8 حالت، گرمکن صندلی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوکاناله (گرم و سرد)، آینه‌های جانبی تاشوی برقی به همراه گرم‌کننده، دوربین دنده عقب، چراغ بدرقه، کامپیوتر سفری 7 اینچی از نوع LCD، ترمز پارک برقی، صندوق عقب برقی با امکان تنظیم زاویه و غیره اشاره کرد.

وضعیت فردا T5 در بازار و رقبای اصلی

خودروی فردا T5 در بازار جهانی حداقل 14 هزار دلار و حداکثر حدود 21 هزار دلار قیمت دارد. ولی احتمالا با قیمت مضاعف حدود 1 میلیارد تومان در دسترس خریداران ایرانی قرار گیرد.

با این وجود، علیرغم برخورداری از مشخصات فنی، ظاهری و امکانات گوناگون، فردا تی 5 به عنوان یک کراس اوور کامپکت 5 نفره باید با خودروهای قدرتمند و پرطرفداری رقابت کند. چری تیگو 7 مدیران خودرو، سوئیست DX3 دیار خودرو، هایما S7 ایران خودرو، KMC K7 و جک اس5 نیوفیس کرمان موتور و البته دیگنیتی مدیران خودرو از جمله رقبای قدر T5 به حساب می‌آیند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/30
چه حالی میکنن این دانگ فنگ و چری برای هر محصولش تو ایران داره یک کارخونه ساخته میشه
خخخخخخ