موضوعات داغ

فولکس واگن بیتل رستومود با نام میلیویه 1 عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

میلیویه 1 یک نسخه تولید محدود از فولکس واگن بیتل رستومود است که امکانات مدرنی به این مدل جذاب و نمادین اضافه خواهد کرد. این شرکت فقط 22 نسخه از این مدل را با قیمت اولیه 598244 دلار تولید خواهد کرد.

میلیویه 1 تفاوت‌های ظاهری زیادی با بیتل اریجینال دارد. طراحان فولکس واگن ویژگی‌های ظاهری چندین مدل پورشه را روی این خودرو پیاده کرده‌اند، از جمله دماغه که یادآور پورشه 356 است. چراغ‌های LED هاله‌ای جایگزین چراغ‌های جلو شده‌اند، و دو چراغ هم در نزدیکی سپر قرار دارند. در پشت، یک اسپویلر داک‌تیل روی کاور موتور نصب شده است. چراغ‌های عقب هم نعل اسبی هستند.

کابین به طور کامل با بیتل فرق دارد. رانندگان این خودرو به دو نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان خوشه ابزار و سیستم سرگرمی رسانه‌ای دسترسی دارند که به یکدیگر متصل هستند. این نمایشگرها چندین حالت از جمله نمایش ابزار آنالوگ دارند. سرنشینان می‌توانند به صورت وایرلس، با برق 220 ولت، USB و USB-C گجت‌های خود را شارژ کنند.

این شرکت برای ساخت میلیویه 1 از خودروهای اهدایی بیتل 1303 استفاده خواهد کرد. این نسخه در اوایل دهه 70 عرضه شد و بزرگتر از بیتل اریجینال بود. فولکس واگن برخی از آن‌ها را با نام سوپر بیتل در آمریکا به فروش رساند.

میلیویه 1

تبدیل یک بیتل به میلیویه 1 بیش از 1000 ساعت طول می‌کشد. این شامل نصب سیستم تعلیق دوجناغی در هر گوشه از خودرو می‌شود. ترمزهای دیسکی هم در جلو و عقب نصب می‌شوند.

قدرت میلیویه 1 از یک موتور هوا خنک 2.28 لیتری چهار سیلندر تخت دارای دو کاربراتور وبر و استارت الکترونیکی تأمین می‌شود. این شرکت خروجی موتور را اعلام نکرده است. جعبه‌دنده چهارسرعته ZF 4HP قدرت موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. سه حالت انتخابی برای جعبه‌دنده وجود دارد: درایو،‌ اسپورت و دستی.

به این دلیل فقط 22 نسخه از این مدل تولید خواهد شد که در مجموع 22 میلیون نسخه از بیتل اریجینال تولید شد. سازندگان میلیویه هر نسخه را با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان طراحی خواهند کرد. طبق برنامه فولکس واگن، تحویل این خودروها از ژوئیه 2023 آغاز می‌شود و تا مه 2025 ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد