موضوعات داغ

شاسی‌بلند فراری پوروسانگ با موتور تنفس طبیعی 12 سیلندره

عکس مطلب اول

شرکت فراری برای نخستین بار در سپتامبر سال 2018 خودروی Purosangue را معرفی کرد. این خودروی شاسی‌بلند هنوز به طور رسمی رونمایی نشده، هرچند انتظارها به زودی به پایان خواهد رسید.

پوروسانگ با موتور قدرتمند 12 سیلندره قرار است در ماه سپتامبر سال جاری رسما رونمایی شود. این خودرو سالانه با تیراژ محدود ساخته شده و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. فراری از به کار بردن اصطلاح SUV برای پوروسانگ خودداری کرده و مدعی است که «این ماشین شبیه به هیچ مدل دیگری نیست».

با اینکه قوانین آلایندگی هر روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، ولی جالب است بدانید که پوروسانگ یک مدل V12 بوده و از پیشرانه تنفس طبیعی استفاده می‌کند.

پوروسانگ فراری

همان‌طور که قبلا گفته شد، پوروسانگ قرار است با تیراژ سالانه محدود عرضه شود. طبق گفته فراری، سهم این ماشین در فروش سالانه کمتر از 20 درصد خواهد بود. با این حال، خودروهای کمیاب‌تری مثل خانواده آیکونا و ابرخودروی جدید فراری وجود دارند که تیراژ آن‌ها زیر 5 درصد است و از لحاظ لوکس بودن، در جایگاه بسیار بالاتری نسبت به پوروسانگ نشسته‌اند.

موتور 12 سیلندره جدید فراری

جزئیات چندانی درباره موتور 12 سیلندره تنفس مصنوعی اعلام نشده است. ولی برخی منابع موثق فاش کرده‌اند که قدرت این پیشرانه حداقل 812 اسب بخار خواهد بود.

فراری با عرضه پوروسانگ، بالاخره به جمع برندهای مطرحی همچون بنتلی، رولزرویس، استون مارتین و لامبورگینی ملحق می‌شود که شاسی‌بلند انحصاری خود را روانه بازار کرده‌اند. مک لارن نیز قرار است در پایان دهه جاری، به این لیست اضافه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد