موضوعات داغ

15 مدل خودرویی که از روند قرعه‌کشی خارج شدند + جدول

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به گفته سخنگوی وزارت صمت در اولین قدم حذف سیستم قرعه‌کشی برای خرید خودرو، 15 خودرو از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خارج شده و بدون انجام قرعه‌کشی عرضه می‌شوند.

امید قالیباف گفت با توجه به کم بودن متقاضیان خودروهای فوق از میزان ظرفیت فروش اعلام‌شده در دوره اول قرعه‌کشی، این 15 خودرو از سیستم قرعه کشی خارج شده و فروش این خودروها به صورت آزاد صورت می‌گیرد.

دنا پلاس توربوشارژ

سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد افراد متقاضی خرید خودروهای فوق جهت مطلع شدن از شرایط فروش می توانند به وبسایت‌های خودروسازان مراجعه کرده و برای ثبت نام و خرید اقدام کنند. در ادامه وی افزود : شرکت ایران خودرو و سایپا از دوم تیرماه اقدام به ارائه شرالیط فروش کرده و دیگر خودروسازان نیز بنا به شرایط خود در هفته‌های آینده شرایط فروش خود را اعلام می‌کنند.

امید قالیباف اضافه کرد با سرعت گرفتن روند تولید خودرو و افزایش ظرفیت تولید به تدریج در جهت خارح کردن خودروها از فرآیند خرید به صورت قرعه‌کشی قدم برخواهیم داشت.

به گفته سخنگوی وزارت صمت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تاثیر مهمی در کاهش هیجانات کاذب بازار خودرو و همچنین حذف دلالی و واسطه گری در خرید و فروش خودرو داشته است. پیش از راه اندازی سیستم قرعه کشی جدید و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، برای تنها یک خودرو 11 میلیون تقاضا و ثبت‌نامی وجود داشته است، اما با راه‌اندازی این سیستم با کاهش تقاضا و واقعی شدن رقم خریداران شده ایم و تعداد کل ثبت‌نامی‌ها سامانه یکپارچه تخصیص خودرو 4 میلیون و 176 هزار نفر بوده که این موضوع نشان از رفع التهاب و کاهش تقاضای کاذب دارد.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که به تازگی به صورت گسترده شروع به فعالیت کرده است، انتقادات زیادی را متوجه خود ساخته است. این سامانه با ارائه یکپارچه تمام شرایط فروش خودروهای موجود در بازار خودرو کشور و تجمیع فرآیند قرعه‌کشی خرید خودرو، کار را بیش از پیش برای خریداران واقعی سخت‌تر و راه را برای سودجویان بازار خودرو هموارتر کرده است.

لیست خودروهای بدون قرعه‌کشی

نوع خودروها طبق جدول زیر است اما با توجه به شرایط فروش متفاوت، 15 خودرو از قرعه‌کشی خارج شده است.

ردیف خودرو شرکت
1 تیگو 8 پرو مدیران خودرو
2 ام وی ام X55 پرو اکسلنت مدیران خودرو
3 ام وی ام X55 پرو اکسلنت اسپورت مدیران خودرو
4 تارا اتوماتیک ایران خودرو
5 تارا دستی ایران خودرو
6 دنا پلاس توربوشارژ ایران خودرو
7 دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ایران خودرو
8 ساینا S سایپا
9 کوییک S سایپا
10 کوییک R با گیربکس معمولی سایپا
11 کوییک با گیربکس معمولی سایپا

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/4
والا پنج شنبه ما که نتونستیم تارا اتومات بنویسیم و غیر از این هیچ کدام محصولات ایران خودرو رو را.
1401/4/5
سلام، این که 11 تا شد !؟
1401/4/11
اشتباه محاسباتی بوده عادیه تو ایران 😂😂😂