موضوعات داغ

پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد + عکس و فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت پادرا دیزل طی مراسمی با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه خودرو، روز گذشته از خودرو پیکاپ جدید خود یعنی کینگ لینگ تاگا H رونمایی کرد. خبر حضور این خودرو در بازار کشور پیش‌ازاین به‌صورت رسمی در شبکه‌های مجازی شرکت پادرا دیزل منتشر شده بود.

شرکت پادرا دیزل که قبلا با محصولات خودروهای سنگین و تجاری خود با برند نام‌آشنا و معتبر این حوزه یعنی تاترا (محصول جمهوری چک) شناخته می‌شد، با معرفی پیکاپ جدید و مدرن خود یعنی تاگا قصد دارد تا ورودی پرقدرت در عرصه خودروهای تجاری سبک و سگمنت پیکاپ‌ها داشته باشد. این حضور بازار داغ خودروهای پیکاپ در کشور را بیش‌ازپیش داغ می‌کند.

نمای جلو پیکاپ تاگا H

همان‌طور که پیش‌ازاین مطرح شده بود پیکاپ تاگا H محصول مدل 2021 شرکت باسابقه و معروف چینی کینگ لینگ (Qingling) بوده و بخش زیادی از سهام این خودروسازی در اختیار شرکت معروف ژاپنی ایسوزو است. محصولات شرکت کینگ لینگ را به‌نوعی می‌توان محصولات ایسوزو با طراحی به‌روزتر و جدیدتر دانست. این موضوع در بخش قوای محرکه و پیشرانه نیز صادق است

طراحی تاگا H، دوقلوی ناهمسان ایسوزو D-Max

محصول پیکاپ جدید پادرا دیزل با نام تاگا H با وجود تمام تشابهات موجود با محصول نسل سوم ایسوزو D-Max در بخش پلت فرم و قوای فنی، در بخش طراحی ظاهری مسیر خود را دنبال می‌کند. طراحی این خودرو در بخش بدنه بر عهده شرکت چینی کینگ لینگ قرار داشته و این شرکت با بهره‌گیری از زبان طراحی مدرن و اختصاصی خود، چهره‌ای جذاب را در این پیکاپ رقم زده است.

نمای جلو

در نمایی جلویی، این خودرو با بهره‌گیری از خطوط تیز و مستقیم، چهره خشن و تند و تیزی به خود گرفته است. طراحی خاص جلوپنجره دوتکه مشکی رنگ با قاب کروم، شکل خاص چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌ها با مقداری ارفاق یادآور نسل آخر شورلت بلیز است. برجستگی و خطوط بدنه در دو طرف کاپوت این خودرو به شکل یک کمان‌ابروی کشیده، چهره تهاجمی به این پیکاپ می‌بخشد. برجستگی‌های کنار کاپوت در این پیکاپ شکل بدنه آن را به چهره پیکاپ لندتراک شرکت پژو نزدیک کرده است. برخلاف باقی جزئیات، نمای پیشین این خودرو در بخش طراحی چراغ‌های جلویی حرف خاصی برای گفتن نداشته و از طراحی ساده برخوردار است. چراغ جلو به‌صورت یکپارچه‌ای از طراحی خطی بخش جلوئی پیروی می‌کنند.

نمای جانبی

در بخش عقب با طراحی ساده اما زیبا طرف هستیم. چراغ‌های عقب خودرو پیکاپ تاگا H با گرافیک نه‌چندان پیچیده اما جالب در دو سمت خودرو خودنمایی می‌کنند. طراح با ایجاد دو فرورفتگی در درب عقبی بخش بار به‌نوعی سعی در ایجاد تنوع داشته است که تا حدودی در این امر موفق بوده است.

نمای جانبی

بخش جانبی این خودرو در بخش طراحی از جزئیات بسیار کمی برخوردار بوده و به در ساده‌ترین حالت ممکن شکل داده شده است.

طراحی داخلی تاگا H، ظریف و مدرن

در فضای داخلی پیکاپ تاگا H با یک خودرو مدرن و بروز طرف هستیم و این موضوع را می‌توان یکی از نقاط قوت پیکاپ تاگا H دانست. طراحی ظریف و متقارن، استفاده از ادوات باکیفیت قابل‌قبول از جنس پلاستیک، همچنین خطوط کرومی به‌کاررفته در داشبورد، چهره داخلی این خودرو را باطراوت کرده است. تعداد دکمه‌های بر روی داشبورد به کمترین میزان خود رسیده است و کنترل‌کننده‌های فیزیکی جای خود را به سیستم نمایشگر دیجیتال لمسی سرگرمی - اطلاع‌رسانی (اینفوتینمنت) داده‌اند.

فضای داخلی

این خودرو در بخش اینفوتینمنت از یک نمایشگر لمسی 10 اینچی برای سیستم سرگرمی و یک نمایشگر جهت نمایش آمپرها بهره می‌برد. استفاده از فرمان D کات در این پیکاپ به جذابیت کابین افزوده است.

مشخصات فنی تاگا H، رقابت پیکاپ‌ها جذاب می‌شود

طبق اعلام شرکت پادرا دیزل پیکاپ تاگا H در دو نسخه بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌گردد. در نسخه بنزینی پیشرانه 1.8 لیتری مجهز به توربو شارژر پیکاپ تاگا H معادل 227 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس دستی ۶ سرعته به هر دو محور خودرو منتقل می‌شود. شرکت پادرا دیزل این نوید را داده است که نسخه اتوماتیک پیکاپ تاگا H نیز به‌زودی عرضه می‌شود.

در نسخه دیزلی این پیکاپ تاگا H از یک موتور 3 لیتری با توان 138 اسب بخار و 310 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

قیمت پیکاپ تاگا H

شرکت پادرا دیزل زمان عرضه و قیمت این پیکاپ را اعلام نکرده است. در صورت عرضه پیکاپ تاگا H با قیمت رقابتی، این خودرو را در رقابت با خودروهایی همچون KMC T8 (جک T8) ، آمیکو آسنا ، فوتون تونلند ایران خودرو دیزل و یواز پاتریوت قرار می دهد. از آنجایی که توان فنی این پیکاپ نزدیک به دیگر رقبا است، طراحی مدرن، فضای داخلی زیبا و قلب تپنده ایسوزو ِD max با تکنولوژی با کیفیت ژاپنی، برگ برنده این خودرو در بازار رقابتی پیکاپ های می تواند باشد.

مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1800 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 227 اسب بخار 
حداکثر گشتاور 310 دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته دستی
وزن 2050 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 5660 طول - 1885 عرض - 1825 ارتفاع
فاصله بین دو محور 3406 میلیمتر

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/12
به نظر میرسه که در قسمت مشخصات خودرو فاصله دو محور اشتباه درج شده و نباید بیشتر از 3100 میلیمتر باشه