موضوعات داغ

خودروی ری را ایران خودرو توسط وزیر صمت رونمایی شد! مراسم یواشکی یا فرار از استیضاح؟

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

در حال که طی دو هفته اخیر، چند بار خبرنگاران حوزه خودرو برای مراسم رونمایی از ریرا ( ری را ) با حضور وزیر صمت دعوت شده اما در واپسین ساعات مراسم، این رویداد لغو شد، اما حال به یکباره خبر رونمایی از خودروی جدید ری را در فضای مجازی توسط وزیر صمت منتشر شد. وزیری که اخیراً یک کارت زرد از مجلس گرفته و زمزمه استیضاح او در وزارت پرحاشیه صمت پیچیده است. اینکه چطور برای چنین رویداد بزرگی که ایران خودرو و وزیر روی آن مانور تبلیغاتی زیادی داده بودند، چند بار خبرنگاران حوزه خودرو دعوت و سپس کل مراسم لغو می شود و حال بدون حضور هیچ رسانه تخصصی، محصولی رونمایی می شود که تا عرضه آن به بازار ماه ها زمان باقیمانده، از معماهایی است که شاید آن را بیشتر به "فرار از استیضاح" بتوان ترجمه کرد تا رونمایی از یک محصول جدید!

ری را چه خودرویی است؟

خودروی ری را کراس اوور ملی ایران خودرو است که روی پلتفرم IKP1 پیاده سازی شده و قرار است به دو پیشرانه TU5P که اخیراً روی تارا سوار شده با توان 113 اسب بخار و یا پیشرانه TC7 با توان 168 اسب بخار مجهز شود. البته همانطورکه گفتیم، ری را کماکان زمان زیادی تا عرضه به بازار دارد و با توجه به تغییرات و تجربیات قبلی این خودروساز جاده مخصوص، ممکن است بسیاری موارد فنی و یا تجهیزات در نظر گرفته شده برای این خودرو تغییر کنند.

خودرویی بدون عکس

متاسفانه با توجه به اینکه در اقدامی کم نظیر، نه تنها رسانه های تخصصی حوزه خودرو در این مراسم مهم و برای اولین کراس اوور وطنی حضور نداشتند، بلکه سایت ایران خودرو نیز بعد از اتمام مراسم تنها یک عکس را از "رونمایی ری را" منتشر کرده که در آن تنها چهره های مدیرعامل ایران خودرو و شخص وزیر مشخص هستند و هیچ نمایی از خودرو در آن مشخص نیست. سوال اینجا است که اگر این خودرو در شرایطی است که نه تنها خبرنگاران بلکه خود ایران خودرو نیز نمی تواند عکسی از آن منتشر کند، پس کلاً چرا باید این خودرو رونمایی شود!؟

بروزرسانی در ساعت 18:30 تاریخ 5 خردادماه: عکس هایی از این مراسم به دست ما رسیده که در این مقاله برای شما بارگزاری کرده ایم. همچنین فیلمی که صدا و سیما از این مراسم تهیه کرده نیز بارگزاری شده است.

ری را ایران خودرو

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/5
می خوات فضول رو پیدا کنه دید خودروبانکه
1401/4/5
محصول به این خوبی و زیبایی رونمایی شده بعد شما با این حاشیه هایی که ایجاد میکنید زیرسوالش میبرید. حالاهدف از این رو نمایی هر چی بود این خودرو حاصل چندین ماه تلاش ایرانخودرو تو سخت ترین شرایط اقتصادی ایرانه که به نظرم خیلی خوب شده
1401/4/5
رونمایی بود یا رو قاپیی؟؟
1401/4/5
این که سانتافه 2022!
1401/4/5
کاش از عقبش هم عکس میزاشتید
1401/4/6
خیلی شبیه سانتافه جدید هست.
1401/4/6
همه چیز این صنعت نفرت انگیزه، از خودروهاش گرفته تا رونماییش و وزیرش. یه خودروساز دولتی باحضور وزیر معلوم الحال در خبرگزاری حکومتی میاد روننایی برگزار میکنه که جز تصاویر درشت از چهره وزیر چیز دیگه ای به چشم نمیخوره. واقعا اینا شاهکار خلقت هستند.
هرچند همه سروته یه کرباسن، اما اولین کراس‌اوور وطنی سایپا آریا بود.
1401/4/7
شنیدم میگن ماشینه عقب نداره چون هیچکی ندیده