موضوعات داغ

عرضه ماشین ریسپک پرایم در روسیه با نام لادا گرنتا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به‌تازگی شرکت آوتوواز ( AvtoVAZ ) روسیه با اعلام برنامه تولید نیم‌میلیون خودرو برای سال آینده طرف‌داران این برند را خوشحال کرده است. البته این پیش‌بینی بیش از حد خوش‌بینانه و درعین‌حال بعید است.

به منظور تحقق برنامه تولید شرکت AvtoVAZ باید همکاری خود را با خودروسازان چینی در اسرع وقت آغاز کند. یکی از شرکا می تواند Chery باشد، که اخیراً مدارک ثبت نام را برای زیر برند Omoda تکمیل کرده است. به منظور افزایش سرعت حضور خود در بازار روسیه، همکاری شرکای چینی با AvtoVAZ مفید خواهد بود. طبق گزارش معتبر portalnaavtotrasse.ru ، اولین محصول مشترک Lada Granta 2022-2023 ( ریسپک پرایم ) از برند چری خواهد بود که در کشور ایران به نام ریسپکت پرایم شناخته می شود و توسط شرکت بهمن موتور معرفی شده است.

لادا گرنتا

خودرو سدان جدید یعنی لادا گرنتا مدل 2023 ( ریسپکت پرایم ) بر اساس طراحی شرکت Kaiyi Xuandu از زیر مجموعه های چری ساخته خواهد شد. این مدل در چین 530000 روبل روسیه تخمین زده می شود، بنابراین قیمت نهایی تولید در روسیه این رقم را به بیش از 600000 افزایش پیدا نخواهد کرد. که با توجه به تجهیزات پیشرفته و ظاهر دلپذیر نتیجه بسیار خوبی را رقم خواهد زد.

طراحی جذاب و مورد پسند برای جوانان از نقاط قوت این خودرو است. وجود مشخصه های اسپرت در خودرو لادا گراناتا ( ریسپک پرایم ) طرفداران خاص خود را جذب می کند. در جلویی خودرو با جلوپنجره بزرگ و عریض طرف هستیم که تا بخش پایینی سپر ادامه پیدا می کند. مجموعه نمای جلو خودرو به همراه چراغ های خشن و دی‌لایت‌های مدرن، کاپوت عظلانی و خط های تیز و شکسته مورد استفاده در طراحی خودرو، چهره جسور و بی باکی را به خودرو داده است.

ریسپکت پرایم

لادا گرنتا جدید ( ریسپکت پرایم ) در بازار روسیه از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 106 اسب بخاری استفاده خواهد کرد.

خودرو ریسپکت پرایم در بازار کشور ایران با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان تولید 154 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5500) و 210 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1750 الی 4000) عرضه می شود. ریسپکت پرایم بهمن موتور ااستاندارد آلایندگی یورو 6 را دریافت نموده و از این نظر خودرو با کیفیت و بر روز محسوب می شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/13
واقعا چه کسی بهتر از چین حاضر میشه هر اسمی هر کشوری خواست رو ماشین هاش بذاره

ما برا تغییر شکل یه چراغ برا ال نود باید اجازه بگیریم از شرکت مادر رنو
1401/4/13
پس قیمتش تو روسیه حدود ۳۳۰ میلیون . حداقل تو ایران 2برابر این قیمت برچسب میخوره کاش یکی به این سوال جواب میداد چرا تو روسیه مونتاژ کار ۱۰ درصد رو قیمت میکشه نهایت ولی تو ایران باید ۱۱۰ درصد بکشن روش؟؟
1401/4/13
واقعا یه کمپانی اگه شرف و شخصیت داشته باشه تو هر کشوری بره اجازه ریبج و تغییر نام و نشان محصولاتش رو میده آیا؟!؟نه بخدا