موضوعات داغ

نگاهی به قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در بازار آزاد + جدول قیمت تیرماه 1401

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودرو دنا برخلاف ظاهر جدیدش مانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی بر روی همان پلتفرم قدیمی پژو بنیان نهاده شده است. این خودرو در واقع فیس لیفت سمند محسوب گردیده و پس از یک سری ارتقا در بخش ظاهری در مدل دنا پلاس، با تغییرات فنی هم روبرو شد و در ادامه توربو و گیربکس اتوماتیک هم به این خودرو اضافه شد و این خودرو را به‌روزتر کرد. در ابتدا به دلیل تقاضا بالا و عرضه کم، قیمت این خودرو بالا بود اما با افزایش عرضه این خودرو قیمت‌ها به سطح معتدل‌تری رسیده و این سدان دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک به یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بازار کشور تبدیل شد.

نمای جلو دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک

از نظر سطح فنی و امکانات دنا پلاس توربو اتوماتیک را می‌توان کامل‌ترین خودرویی توسعه‌یافته روی پلتفرم پژو 405 دانست. سدان خانوادگی دنا پلاس توربو اتوماتیک در واقع ویترین تمامی دستاوردها و نوآوری‌های ایران‌خودرو محسوب می‌گردد؛ این خودرو از پیشرانه ملی EF7 (توربو شارژ اصلاح‌شده) همراه با گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد و لیست کاملی از آپشن‌ها شامل ایربگ‌های جانبی و صندلی‌های برقی را در خود جای‌داده است. اما این موضوع دلیل این نیست که دنا پلاس توربو اتوماتیک را خودرو کامل و به‌روز بدانیم. این خودرو بحث پلتفرم و طراحی قابل‌رقابت با محصولات روز جهان نیست وضعیت ایمنی جالبی ندارد. عدم وجود ESP و مشکلات ارگونومی قدیمی پلتفرم همچنان همراه این خودرو است.

فضای داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک با طراحی جدید، حس بهتر و مدرن‌تری داشت اما به دلیل حجم و طراحی بزرگ‌تر داشبورد و ضخامت بیشتر سقف (برای جاگذاری سانروف) نسبت به سمند تنگ‌تر شده و فضای پا کاهش پیدا کرده است. فرمان خوش‌دست، طراحی جدید داشبورد همراه با نشانگر پشت آمپر جدید، مانیتور و سیستم سرگرمی جدید از نکات قابل‌توجه فضای داخلی خودرو است.

نمای عقب دنا پلاس توربو اتوماتیک

در بخش طراحی ظاهری دنا پلاس توربو اتوماتیک اوج تغییرات را نسبت به سمند داشته است و چهره‌ای کاملاً متفاوت از این خودرو پیدا کرده است. اما همچنان قدیمی بودن در طراحی این خودرو به چشم آمده و نمایانگر فاصله زیاد آن تا طراحی روز دنیا است. عدم تقارن در طراحی و ناموزون بودن بخش‌های جلو، عقب و نمای جانبی نسبت به یکدیگر موضوعی است که در این خودرو به چشم می‌آید. در ادامه فواصل نسبتاً زیبا میان بخش‌هایی چون میان درب موتور با جلوپنجره خبر از کیفیت پایین مونتاژ این خودرو می‌دهد.

در بخش فنی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ EF7 TC با حداکثر قدرت 150 اسب بخار در دور 5500 و 215 نیوتن متر گشتاور در دور 2200 الی 4800 بهره می‌برد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قدرت تولیدی را به محور جلو انتقال می‌دهد.

فضای داخلی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک به دلیل امکانات مناسب و رنج قیمتی تقریباً اقتصادی همواره مشتریان خاص خود را دارا است. این خودرو در بازار آزاد نسبت به ماه گذشت افزایش قیمتی 5 میلیون‌تومانی را تجربه کرده است اما این تغییر پایدار نبوده و قیمت پایین‌تر از آن نیز موجود است.

جدول قیمت دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک در بازار، تیرماه 1401:

مدل رنگ بدنه کارکرد قیمت
1401 مشکی بدون رنگ صفرکیلومتر 515,000,000 تومان
1401 مشکی بدون رنگ صفرکیلومتر 507,000,000 تومان
1400 مشکی بدون رنگ صفرکیلومتر 453,000,000 تومان
1400 سفید بدون رنگ 18,000 کیلومتر 475,000,000 تومان
1399 خاکستری بدون رنگ صفرکیلومتر 480,000,000 تومان
1399 خاکستری بدون رنگ 39,000 کیلومتر 448,000,000 تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/22
سلام به خودرو بانک
من یه دنا 1400 گرفتم 4 ماه دارم میرم ایران خودرو هیچ احد ناسی جوابگو نیست
مشکل ماشین فرمان دید کیلومتر و امپر اب و بنزین و فلاشر نمیبینم نمایندگی مرکزی یادگار بردم ایراد بهشون گفتم میگن کل داشبورد باید باز بشه تا ایراد بر طرف بشه
اخه این درست ماشین صفر داشبوردش باز بشه هر کاری میکنم ماشین عوض کنن یکی دیگه بدن قبول نمیکن
اگه راهی هست میتونین کمکم کنین ممنون میشم