موضوعات داغ

نگاهی به قیمت کیا اپتیما JF در بازار + جدول قیمت مردادماه 1401

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل چهارم کیا اپتیما با نام کیا اپتیما JF، در فاصله سال‌های 2015 تا 2020 به تولید رسید و در مدل‌های 2016 و 2017 وارد بازار ایران شد. نسل چهارم کیا اپتیما در حقیقت نسخه فیس لیفت شده نسل سوم محسوب می‌شود. به دلیل محبوبیت و موفقیت فوق العاده نسل سوم یعنی کیا اپتیما TF و شرکت کیا تصمیم گرفت که سدان اپتیما را با تغییرات حداقلی به بازار عرضه کند. نتیجه این تصمیم معرفی نسل چهارم کیا اپتیما JF است که یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای وارداتی بازار ایران طی چند سال اخیر محسوب می‌شود. مدل خاص کیا اپتیما جی تی لاین که از نظر ظاهری نیز به دلیل کیت بدنه و ظاهر جذابی، از دیگر نسخه‌های کیا اپتیما JF بیشتر مورد توجه قرار گرفت. نظر به اینکه نسل چهارم کیا اپتیما از روش‌های مختلف وارد کشور شد و بر این اساس نسخه‌های مختلف با آپشن‌های متفاوت از این خودرو در دسترس است و به همین دلیل در زمان خرید کیا اپتیما JF باید به این موضوع توجه نموده و یا در صورت لزوم حتما ازکارشناسان این امر کمک بگیرید.

نمای پشتی کیا اپتیما JF

بر اساس رنج قیمتی کیا اپتیما به عنوان رقیبی گران‌تر برای هیوندای سوناتا و ارزان‌تر برای تویوتا کمری و و همچنین رقیب مستقیم خودروهای رنو تالیسمان و فولکس واگن پاسات محسوب می‌شود. کیا اپتیما در نسل سوم و چهارم از ابتدای حضور، رقابت سنگینی با سدان خوش چهره رنو یعنی تالیسمان تجربه کرده است.

متاسفانه قیمت کیا اپتیما نیز طی چند سال اخیر مانند خیلی از خودروهای وارداتی به طرز فزاینده‌ای رو به افزایش بوده است. با در نظر گرفتن تمامی شرایط، سدان کیا اپتیما در بازار ایران همچنان مشتری خود را داشته است. نسل چهارم این خودرو نسبت به رقبا از کیفیت سواری بهتری برخوردار است و تجربه خوبی را به خریدار ارائه کند. همچنین لیست آپشن‌های خودرو برپار بوده و برای خریداران جذابت دارد. همچنین تیپ GT لاین کیا اپتیما با تجهیزات و امکانات بیشتر، انتخاب مناسبی برای دوستداران آپشن است.

کیا اپتیما JF از یک پیشرانه 2.4 لیتری GDi بهره می‌برد و نسبت به خودروهای دیگر و پیشرانه‌های مجهز توربوشارژر یک مزیت محسوب می‌شود. بر اساس این موضوع پیشرانه اپتیما حساسیت کمتری نسبت به بنزین مورد استفاده دارد. با این حال به دلیل استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت، لازم است تا از مکمل‌های اکتان برای بهبود عملکرد سوخت‌رسانی خودرو استفاده کنید.

همچنان نسخه های GTline صفر کیلومتر اپتیما JF با قیمت حدود 3 میلیارد و 650 میلیون تومان در بازار موجود است اما برای مصرف‌کنندگان نسخه‌های کم‌کارکرد با قیمت‌های پایین تر گزینه مناسب‌تری محسوی می‌شود.

جدول قیمت کیا اپتیما JF در بازار آزاد، مردادماه 1401:

مدل تیپ رنگ بدنه کارکرد قیمت
2017 GT لاین مشکی بدون رنگ 35,000 کیلومتر 2,600,000,000 تومان
2017 GT لاین مشکی بدون رنگ 38,000 کیلومتر 2,500,000,000 تومان
2017 GT لاین سفید بدون رنگ 79,000 کیلومتر 2,350,000,000 تومان
2016 GT لاین مشکی بدون رنگ 78,000 کیلومتر 1,855,000,000 تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد