موضوعات داغ

رقابت دولت با خودروسازان بخش خصوصی؟

عکس مطلب اول
به نقل از دنیای اقتصاد، خودروسازان آلمانی از برترین تولید‌کنندگان خودرو در جهان هستند، شرکت‌هایی همچون فولکس‌واگن، آئودی، بی.ام.دبلیو، مرسدس بنز و پورشه برای سال‌های طولانی به‌عنوان خودرو سازان برتر در بازار خودرو جهان بوده‌اند این در شرایطی است که بازار خودرو ایران نیز از وجود چنین خودروهایی بی‌نصیب نبوده به‌طوری‌که در سال‌هایی که تحریم‌های بین‌المللی به اوج خود رسیده بود، واردات برخی از برندهای لوکس آلمانی گوی سبقت را از دیگر کشورها ربوده بود و حتی منجر به رشد تولید برخی شرکت‌های خودروساز آلمانی شده بود؛ اما حالا با لغو تحریم‌ها و ایجاد شرایطی مناسب برای سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی در ایران، علاقه‌مندی به حضور فولکس واگن در صنعت خودرو کشورمان نیز بیشتر شده است هر چند به‌نظر می‌رسد که این خودروساز آلمانی نیز به‌دلیل آنچه که احتیاط بسیاری از شرکت‌های خارجی برای حضور در بازار ایران خوانده می‌شود تاکنون قدم موثری در این زمینه برنداشته، اما ظاهرا فولکس واگن زمان مشخصی را برای اعلام تصمیم نهایی خود تعیین کرده تا تکلیف صنعت خودرو کشورمان با این شرکت را تعیین کند. بر این اساس برخی منابع آگاه در این زمینه عنوان می‌کنند که یکی از شرکت‌های نیمه دولتی و همچنین تعدادی از خودروسازان بخش خصوصی کشور مذاکراتی با این شرکت آلمانی داشته‌اند، حال آنکه آخرین خبرها از دستیابی به توافقاتی ابتدایی با یکی از شرکت‌های خصوصی خودروساز حکایت دارد.

هر چند هنوز جزئیاتی از این توافق منتشر نشده، اما آنچه مشخص است سفر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به آلمان و مذاکره با مقامات این شرکت برای سرمایه‌گذاری در ایران و حضور در یکی از شرکت‌های بزرگ خودروساز کشور، به معنای کنار گذاشتن شرکت‌های خصوصی است که پیش از این مذاکراتی را با فولکس واگن داشته‌اند. در این زمینه حتی می‌توان به چند دور ملاقات مدیران ارشد شرکت فولکس‌واگن با وزیر صنعت و مسوولان صنعتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز ملاقات‌های جداگانه اشاره کرد؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که با تلاش وزیر برای حضور فولکس واگن در یکی از شرکت‌های خودروساز نیمه دولتی کشور، باز هم بخش خصوصی بی‌نصیب از تلاشی خواهد بود که برای جلب رضایت فولکس واگن برای حضور در ایران انجام داده است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/14
اما این همکاری حق کرمان خودرو بود به دلیل همکاری دیرینه اش با فولکس واگن.
1395/3/14
از نظره ایرانیها , آلمان برتر هست , چون ایرانی ها محدود هستند و چیزه دیگه به غیر از چندتا ماشین آلمانی ندیدند , در صورتی که آلمان در لوکس و سپورت سازی به گرده پای انگلیس هم نمیرسه ! از Rolls royce , Mclaren , Bentley , Jaguar , Caterham , Lotus, Morgan, Aston Martin, Mini ,cooper ,MG , Land rover , Range rover , Vaxuhall , Marlin, , Ascari, MK, Rover ,TVR, Noble, Ginetta Ultima , گرفته تا ۱۰۰ ها برند دیگه !
1395/3/15
اینا که گفتی اکثرا یا ورشکسته شدن یا به هندی ها و چینی ها و... فروخته شدن.خخخخخخخخخ
1395/3/15
واقعا تو خوب بودن اين ماشينهايي كه اسم بردي شكي نيس و منم ماشيناي بريتانيا رو دوس دارم اما محبوب بودن ماشين هاي الماني فراگيره و مختص ايران نيس.كل جهان بنز و بي ام و رو نماد ماشين با كلاس و با عملكرد بالا ميدونن
1395/3/15
دوست نسبتا محترم شما میدونستین رولزرویس رو بی ام و خریده بنتلی ماله فولکس واگن هست مکلارن با سرمایه گزاری های بنز احیائ شده مینی هم ماله بی ام و هستش واکسهال همون اوپل المان هستش که تو انگلیس با برند واکسهال فروخته میشه
یعنی 90% برندایی که شما الان نام بردین ماله المانیاست و بالطبع پیشرانه و نظارت و تکنولوژی المانی درونشون دخیل هست
از بینه اونایی هم که المانی نشدن ام جی که چینیا خریدنش روور و رنج روور و لند روور و جگوار رو هم هندیا خریدن تی وی ار هم کلا از بین رفته الان منظورتون از خودروی انگلیسی دقیقا چیه???
1395/3/15
باشه آقاا اصن همه ایرانیها ندیده فقط شما دیده...جوجو زمانی که ایرلن بهترینارو سوار میشد شما هنوز به دنیا نیومده بودی
برو جیگر نیدفور اسپیدتو بازی کن
1395/3/15
حقیقت تلخه ! :))))))
آلمان که سهله ! کل صنعت خودرو سازی دنیا یک طرف ! MCLAREN انگلیس هم یک طرف :)))))
حالا شما ایرانیها که فقط مصرف کننده هستین چی میگین ؟ اونقدر حسود نباشین و جهان سومی فکر نکنین برا قلبتون خوب نیست :)))))
1395/3/16
شما ایرانیها!!!!
چی؟!

شما خارجی هسته؟
سامان خارجی
سامان ویلسون
سامان غربی!!!