موضوعات داغ

شایعه تولید خودروی جدید با پلت‌فرم‌های قدیمی

عکس مطلب اول
ایرنا: عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان با رد شایعه تولید خودرو با پلت‌فرم‌های قدیمی در کشور گفت: چنین قراری نداشتیم که در مشارکت با خارجی‌ها از پلتفرم‌های قدیمی استفاده شود. محمدرضا نجفی‌منش افزود: اصل کار بر این مبنا است که خودروهای روز در ایران تولید کنیم؛ یعنی خودروهایی که یکی دو سال بیشتر از عرضه آن به بازار جهانی نگذشته باشد. وی تاکید کرد، بهتر است مردم در فضای فعلی به شایعه‌ها توجه نکنند و آنچه را در عمل اتفاق می‌افتد در نظر بگیرند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/17
یعنی الان پرایدو۴۰۵،۲۰۶پلت فرمهای جدیدن!؟
1395/3/17
خوبه تو اخبار رسما گفتن چند خودرو جدید با پلتفورم 405 و دنا میخان بسازن و بیشتر روی موتور هاشون میخان کار کنن
1395/3/17
اره ديگه برا ما ها كه جهان سوميم اره
1395/3/18

با اینکه بالای 80 درصد مردم ایران خودروی ایرانی دارن سوار میشن آیا پیشرفت حاصل شده! !!!؟؟؟ آیا این همه بازار فروش و انواع حمایت ها در این سالیان برای رشد ایران خودرو و .... کافی نبوده؟ ؟؟؟!!!!!
1396/1/3
با سلام.
در کشور ایران تنها ۴ پلتفرم خودروی سواری کلی داخل سازی شده و وجود دارد
۱ تنها پلتفرم سایپا پلتفرم فورد فستیوای سال ۱۹۸۹ ایالت متحده آمریکا که بنام پراید می شناسیم که البته در سال ۱۳۸۷ این پلتفرم کمی دستکاری شد و محصولاتی مانند تیبا و ساینا و کویک از این پلتفرم دستکاری شده بهره می برند.
۲ پلتفرم پیکان که البته بجز آریسان روی خودروی دیگری استفاده نمیشود این پلتفرم متعلق به بیش از نیم قرن پیش می باشد.
۳ پلتفرم ۴۰۵ و توسعه یافته آن روی انواع پژو ۴۰۵ پارس، انواع سمند و انواع دنا میباشد این پلتفرم متعلق به سال ۱۳۶۹ هجری شمسی یا ۱۹۸۸ میلادی می باشد.
۴ جدیدترین پلتفرم ایرانخودرو متعلق به پژو ۲۰۶ که در سال ۱۹۹۸ ساخته شده و در سال ۱۹۹۹ عرضه شده،که تمام خانواده پژوهای کامپکت از جمله ۲۰۶ ،۲۰۶ صندوق دار ، رانا و 207i و احتمالا در آینده ۲۰۷ صندوق دار و رانا هاچ بک روی این پلتفرم خواهند بود.
پس اگر آقای نجفی منش هیأت مدیره انجمن قطعه سازان می فرمایند پلتفرمهای ما حداکثر ۲ سال با خطوط تولید جهانی فاصله دارند سخنانشان بیشتر شبیه جوک می باشد.
با تشکر ،پارسا صابر هستم، فوق لیسانس مهندسی صنایع