موضوعات داغ

توینگو GT، خودروی دوپینگی رنو

عکس مطلب اول
پس از انتشار یک پیش نمایش کوتاه از رنو Twingo GT ، خودروساز فرانسوی رنو رسماً از این خودروی دوپینگی رونمایی کرد. خودرویی که قرار است از 23 الی 26 ژوئن در جریان فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درآید.
همانطور که انتظار می‌رفت، رنو فرانسه برای تامین نیروی حرکتی این خودرو به سراغ قلب تپنده خودروی آلمانی اسمارت ForTwo رفته و از پیشرانه 0.9 لیتری سه سیلندر آن برای رنو توینگو GT فاکتور گرفته تا حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی این خودروی کوچک شهری و حالا این خودروی کوچک اسپرت را از 90 اسب بخار در مدل استاندارد به مرز 110 اسب بخار و گشتاور آن را هم از 135نیوتن متر به 170 نیوتن متر افزایش دهد. گفتنی است که برای ارسال و تبدیل نیروی تولیدی این پیشرانه هم شرکت فرانسوی رنو تنها از جعبه دنده‌ای دستی استفاده کرده است تا حس خودروهای اسپرت و لذت تعویض دنده دستی در زمان دلخواه به راننده منتقل شود.

رنو توئینگو GT

این محصول به صورت رسمی معرفی شده، ولی از عملکرد این پیشرانه بر روی رنو توینگو GT صحبتی نشده و این در حالیست که مدل استاندارد از رنو توئینگو شتابی صفر تا صد 10.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 165 کیلومتر بر ساعتی دارد و خودروی اسمارت ForTwo با پیشرانه مشترک هم می‌تواند در عرض 9.5 ثانیه شتاب صفر تا صد را پر کند و به حداکثر سرعتی 165 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کند. پس در این صورت می‌توان بصورت کاملا پیش فرض و ساختگی، شتابی حدودا 9 تا 9.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی بیش از 170 کیلومتر بر ساعت را برای رنو توینگو GT پیش بینی کرد.
علاوه بر پیشرانه کوچک اما قدرتمند خودرو، شرکت سازنده در آخرین مرحله از انتقال قدرت به سراغ رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی ویژه رفته و برای مهار آن‌ها نیز به سراغ سیستم ترمزی قوی‌تر با کالیبراسیون ویژه ESP رفته است.
از نظر طراحی و ظاهر هم طبیعتا چهره توینگو تهاجمی‌تر شده و ورودی‌های هوای روی آن بزرگ‌تر از مدل استاندارد قالب گیری شده‌اند. راهنمای اگزوز هم بروزرسانی شده و ارتفاع خودرو نسبت به زمین هم اندکی کمتر از مدل استاندارد شده تا خودروی دوپینگی توینگو رنگ و بوی خودروهای اسپرت به خود بگیرد. از داخل کابین هم تصویری در دسترس نیست، ولی رنو وجود پدال‌‌های آلومینیومی، روکش‌های نارنجی رنگ ادوات داخلی، اهرم دنده اسپرت و پنل‌های تغییر یافته درب‌ها را تایید کرده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/18
ای جان چه نازه زودتر بیاد ایران بخرم عجب شتابی هم داره زودتر بیاد با بنز و بی ام و کورس بزارم
1395/3/18
حجت حواست هست که شتابش بیشتر از نه ثانیهست با هر بنز و b m w ی کورس نزار چون حالت گرفته میشه با اون قدیمیاش یا زعیفاشون کورس بزاری شاید بردی ضمنن تعریف تو از شتاب خوب چیه نکنه ماشین رو با تراکتور مقایسه میکنی که نه ثانیه برات رویایی حساب میشه