موضوعات داغ

خودروی برقی ماهیندرا XUV400 ، تیوولی برقی هندی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به تازگی، شرکت هندی ماهیندرا از یک پروژه بزرگ از محصولات آینده خودروهای الکتریکی ساخته شده بر روی پلت فرم جدید با قطعاتی از گروه فولکس واگن رونمایی کرد. اما این پروژه هنوز در مراحل اولیه است و اولین خودروهای تولیدی تنها تا دو سال دیگر معرفی خواهند شد. در این بین خودروی برقی ساده تری به نام کراس‌اوور ماهیندرا XUV400 برای تولید آماده شده است.

این محصول یک نسخه جدید محسوب نمی‌شود، بلکه یک نسخه الکتریکی از ماهیندرا XUV300 است که به نوبه خود بر اساس مدل سانگ یانگ تیوولی توسعه پیدا کرده است (که سهم عمده‌ای از این شرکت کره‌ای برای مدت طولانی متعلق به ماهیندرا بوده است). این خودروی الکتریکی نیز با همکاری کره‌ای‌ها ساخته شده است، اما بدون دخالت مستقیم، زیرا تیوولی نسخه الکتریکی ندارد و سانگ یانگ برقی‌سازی را با مدل بزرگتر کوراندو آغاز کرده است.

ماهیندرا XUV400، نسخه برقی شده سانگ یانگ تیوولی

ماهیندرا XUV300 دارای یک برآمدگی در عقب خودرو برای قرار گرفتن در استاندارد طول چهار متری ترجیحی است و در مدل الکتریکی نیاز نیست که طول آن کوتاه شود زیرا هیچ قانون مشابهی برای خودروهای باتری‌دار در هند وجود ندارد. بنابراین، طول ماهیندرا XUV400 با تیوولی قابل مقایسه است: 4200 میلی متر طول از دماغه تا انتهای خودرو. فاصله دو محور در کل خانواده خودرو یکسان و برابر با 2600 میلی متر است. کراس اوور برقی دارای جلوپنجره جدید، سپرها و چرخ‌های تغییر یافته است.

خودروی برقی هندی ماهیندرا XUV400، با برد حرکتی 456 کیلومتر

یک موتور الکتریکی در محور جلو ماهیندرا XUV400 نصب شده است که 150 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باتری کششی لیتیوم یونی تنها 39.4 کیلووات ساعت ظرفیت دارد، اما به گفته شرکت ماهیندرا در یک چرخه بسیار خوش بینانه، خودرو الکتریکی ماهیندرا XUV400 بردی معادل 456 کیلومتر خواهد داشت. شارژر AC دارای قدرت 7.2 کیلو وات و DC دارای قدرت 50 کیلو وات است.

خودروی برقی هندی ماهیندرا XUV400 دارای سه حالت رانندگی است که نام‌های غیر معمول Fun، Fast و Fearless برای آن انتخاب شده است. به سختی می‌توان گفت کدام حالت یک مدل مقرون به‌صرفه‌تر است. زمان شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو عدد 8.3 ثانیه، حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر در ساعت است.

فضای داخلی کراس‌اوور برقی ماهیندرا

فضای داخلی کراس‌اوور برقی ماهیندرا تقریباً شبیه به نسخه اصلی آن است. نسخه الکتریکی به اهرم تعویض گیربکس جدید مجهز شده است، ابزارهای کنترلی تنظیمات خودرو و کابین تغییر کرده‌اند و سیستم مولتی‌مدیا به یک صفحه نمایش هفت اینچی با قابلیت ناوبری مجهز شده است که می تواند مسیرها را بر اساس محل ایستگاه ها شارژ به راننده نمایش دهد. قیمت ماهیندرا برقی XUV400 هنوز اعلام نشده و شروع فروش برای ژانویه 2023 برنامه ریزی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد