موضوعات داغ

مراسم خروج خودروهای سمند و پژو 405 از خط تولید ایران خودرو + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

امروز طی مراسمی در شرکت ایران خودرو تبریز که با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران این شرکت و اصحاب رسانه برگزار گردید، این مجموعه از خروج آخرین خودروهای سمند و پژو 405 از خط تولید ایران خودرو خبر دارد و تولید این دو مدل بعد از سالیان دراز متوقف شد.

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم توقف تولید خودروهای سمند و 405 از خط تولید عنوان کرد که مشکلاتی مانند قطعات الکترونیکی هیچ‌گاه مانع خط تولید این شرکت نشد و صنعت خودرو به تیراژ متکی است و برای برطرف کردن موانع تولید تیراژی باید گلوگاه‌ها را شناسایی کرد.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه افزود که در حال حاضر از بحران‌ها عبور کرده اما تا رسیدن به اوج راه داریم و این حرکت را به سوی مسیر ترقی ادامه خواهیم داد.

خطیبی خاطر نشان کرده که تا پایان سال 1401 برنامه برای تولید و عرضه 750 هزار خودروی کامل در گروه های سبک و سنگین داریم.

مهدی خطیبی ضمن اشاره به اجرایی شدن هشت محور دستورات ریاست محترم جمهور به صنعت خودرو در ایران خودرو ادامه داد که تولید ایران خودرو با افزایش 50 درصدی روبرو شده است و مواردی همچون ورود به حوزه خودروهای برقی، خالی شدن پارکینگ ها از خودروهای ناقص و خروج خودروهای قدیمی از خط تولید همگی در این مدت تحقق پیدا کرده است.

او در خصوص فعالیت‌های ایران خودرو در حوزه صادرات افزود در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی و مهمی انجام شده است از جمله صادرات سدان تارا و کشنده آتامان به روسیه و صادرات خانواده دنا به کشور ونزوئلا می‌توان اشاره کرد.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه گفت: عرضه خودرو در بورس کالا موجب کاهش قیمت 50 تا 60 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار آزاد شده است و اگر موضوع قیمت برای تمامی خودروهایی مانند کراس اوور هایما اس 5 رفع شود، شرایط لیزینگی را می توان برای دیگر محصولات ارائه نمود.

مهدی خطیبی با اشاره به خروج سمند و پژو 405 از خط تولید، خودروی سمند تبلور صنعت ملی دانست و افزود، خودروهای ریرا و TF21 نیز که ادامه دهنده راه سمند برای شکوفایی صنعتی کشور خواهند بود و به زودی با شروع مراحل تست‌های ایمنی، به زودی این دو محصول را نیز به صورت رسمی به بازار معرفی و ارائه خواهند شد.

ویدیو مراسم خروج خودروهای سمند و پژو 405 از خط تولید ایران خودرو

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/12
ساده ما مردم
قیمت مصوب سمند و پژو خیلی پاینتره ولی دنا و سوزن بیشتره
پس تو فروش بصرفه هست برای خودرو ساز دیگه به اسم ایمنی و مصرف بهینه دیگه اون محصولات رو نفروشه
خر همون خره پالونش عوض شده وگرنه سمند و سورن چه فرقی با هم دارن که تفاوت قیمت کارخونه ایش باید ۸۰ ملیون باشه
1401/7/12
لامصبا مگه سمند خودرو ملی نبود چطور تولیدش متوقف شد؟؟؟!!!؟!؟!؟
1401/7/13
برای پراید هم جشن خداحافظی گرفتند ولی این همه پراید صفر از کجا میاد معلوم نیست جالبش اینه برای همین پراید وقتی جشن خداحافظی گرفتند قیمتش تو بازار بالا رفت
تو هیچ جای دنیا خودرو رو تو بورس مزایده نمیذارند فقط تو ایرانه که باید برای خرید خودرویی که هیچ جای دنیا مشتری نداره تو قرعه کشی شرکت کنی
از ما هست که بر ماست