موضوعات داغ

گزارش تست رانندگی چری اومودا 5 یا فونیکس FX توسط راننده فرمول 2 + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مراسم تست‌درایو فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 طی روزهای چهارم و پنجم آبان برگزار شد. روز نخست تست‌درایو فونیکس FX به حضور کارشناسان و اصحاب رسانه در صنعت خودرو کشور اختصاص داشت. یکی از نکات جالب توجه در این برنامه، حضور کورش محمدخانی – راننده فرمول 2 – بود که ضمن بررسی میدانی قابلیت‌های این خودرو به تشریح ابعاد برجسته آن پرداخت.

چری اومودا 5 یا فونیکس FX توسط کوروش محمدخانی راننده فرمول 2 تست و بررسی شد

کوروش محمدخانی راننده مسابقات اتومبیلرانی است که از سال ۲۰۰۶ تا به حال در مسابقات فورمولا فورد بریتانیا، فورمولا رنو، فورمولا ۳ و فورمولا ۲ شرکت کرده و نتایج درخشانی نیز به دست آورده است. محمدخانی با کسب چندین برد در مسابقات فورمولا ۳، فورمولا رنو و فورمولا فورد، پس از ورود به آکادمی فورمولا ۱ تیم کیترهام در سال ۲۰۱۴، در آستانه ورود به تمرینات فورمولا ۱ قرار گرفت. این راننده حرفه‌ای با تجربه کسب برد در مسابقات مختلف اتومبیلرانی برون مرزی و حضور در بین ۲۰ راننده جویای نام در سطح جهان و کسب سکو در مسابقات حمایتی فورمولا ۱ هند در سال ۲۰۱۱، یکی از نام‌های شناخته شده در رشته اتومبیلرانی است.

مراسم تست‌درایو فونیکس FX یا همان چری اومودا 5

محمدخانی که به تازگی همکاری خود را با برند فونیکس از زیرمجموعه مدیران خودرو آغاز کرده، طی صحبت‌های خود به تشریح تجربه رانندگی خود با خودرو چری اومودا 5 یا فونکیس FX پرداخت. او با ذکر مثالی برای تشریح هندلینگ این خودرو از ورود با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت به پیچ و ترمز گرفتن اشاره کرد که در امتداد آن اثری از تکان‌های شدید و بیش‌فرمانی احساس نشد.

محمدخانی در ادامه افزود، به رغم وزن بیشتر در عقب خودرو، انتقال حرکت در سر پیچ به جای این بخش که به عدم تعادل می‌انجامد، در قسمت جلوی خودرو صورت گرفت که موجب کم‌فرمانی و تعادل بیشتر وسیله نقلیه می‌شود که به خاطر وجود سیستم پایداری در چری اومودا 5 است و رانندگی با فونیکس FX همراه با اطمینان بوده و خودرو قابل اعتماد است.

کوروش محمدخانی به تشریح تجربه رانندگی خود با خودرو چری اومودا 5 یا فونکیس FX پرداخت

شایان ذکر است، فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 در روز تست‌درایو توانست رکورد شتاب صفر تا 100 کیلومتر مناسبی را در بین خودروهای مونتاژی داخل کشور ثبت کند. طراحی جدید در نمای بیرونی و فرم آیرودینامیکی مناسب خودرو، کابین و فضای ارگونومیک سرنشینان و همچنین هماهنگی موتور و گیربکس از موارد قابل توجه در این چری اومودا 5 است. وجود سیستم هندلینگ با عملکرد هوشمند و سیستم کنترل پایداری و تعلیق مولتی‌لینک عقب نیز به تجربه بهتر راننده و سرنشینان کمک می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد