موضوعات داغ

ایده ب ام و برای فرزندان آینده خانواده مینی

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی بریتانیایی مینی همچون برادر ناتنی خود یعنی رولزرویس، با ارائه کانسپتی تحت عنوان "نکست ویژن 100" نگاهی اجمالی به آینده محصولاتش انداخت.
حدودا 2 الی 3 ماه پیش در نمایشگاه خودرویی ژنو 2016 بود که شرکت خودروسازی بی.ام.و به مناسبت سالگرد 100 سالگی کمپانی‌اش، خودرویی مفهومی تحت عنوان "نکست ویژن 100" معرفی کرد که از طرفی چشم انداز آینده محصولاتش را به نمایش می‌گذاشت و از طرفی دیگر هم کادویی بود برای جشن تولد 100 سالگی‌اش، حال شرکت خودروسازی مینی در کنار کمپانی رولزرویس، کانسپتی با همین نام یعنی "نکست وِزن 100" معرفی کرده است تا هم چشم انداز آینده محصولاتش را به نمایش گذاشته باشد و هم 100 سالگی پدرخوانده‌اش، یعنی کمپانی خودروسازی بی.ام.و را جشن گرفته باشد.

مدل مفهومی میینی برای دنیای آینده


با وجود اینکه که چشم انداز رولزرویس هنوز خیلی جای کار دارد تا به یک طرح جامع و مفید برسد، ولی به نظر می‌رسد طرح کانسپت مینی خیلی از دنیای واقعی فاصله داشته و بیشتر شبیه به یک طرح نیمه تمام می‌ماند که شرایطی نامساعدتر از رولزرویس دارد، هرچند این طرح‌ها عموما در همین مرحله کانسپت می‌مانند یا چندین سال بعد از معرفی با کلی تفاوت ساخته و پرداخته می‌شوند.
براساس گفته‌های مینی، این خودرو همانند دو کانسپت معرفی شده توسط رولزرویس و BMW، در صورت رسیدن به مرحله توسعه و تولید با سیستم محرکی تمام الکتریکی و بدون کوچک‌ترین آلایندگی به بازار خواهد آمد.
طراحی کلی این خودرو هم ویژگی‌های جالبی در خود جای داده است، به عنوان مثال برای درب‌های جلویی خودرو یک شیوه جدید برای باز شدن در نظر گرفته شده و درب‌های عقب هم تقریبا به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند. در داخل کابین هم سنت مینی تا حدودی حفظ شده و از صفحه کیلومتری دایره ای شکل و یک فرمان تقریبا ساده با مرکزیت اشکال دایره ای شکل استفاده شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/31
بازم خوبه المانی ها حداقل مثل دزدهای ژاپنی نیستن
1395/4/4
برعکس کانسپتای بی ام دبلیو و رولزرویز این خیلی مسخره شده