موضوعات داغ

آزمون عجیب نفوذ آب به نیسان قشقایی

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که مشتریان نیسان قشقایی می‌توانند خودروی خود را بدون دغدغه درون ماشین ظرفشویی قرار دهند.
این گفته نیسان صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و هدف از گفتن آن، اب بندی قوی این شاسی بلند در برابر نفوذ آب است. معمولا خودروسازار در گفتن نحوه آب بندی دقیق و توسعه فرآیندهای آن محتاط عمل می‌کنند، ولی در این جا نیسان برای اثبات شایستگی‌های خود و شاسی بلند قشقایی، برخی از توانایی‌های آب بندی این شاسی بلند را ارائه کرده است.
در این خصوص، مهندسان تست و بررسی نیسان در مرکز کرانفیلد انگلستان جنبه‌های مختلف این شاسی بلند را مورد بررسی قرار داده‌اند تا آّب بندی قوی و بالای این شاسی بلند را به اثبات رسانند. در این تست تقریبا 24 هزار لیتر آب به طور مستقیم بر روی وسیله نقلیه پاشیده می‌شود و در مهیج‌ترین حالت، بیش از 1000 لیتر آب فقط در عرض 15 دقیقه بر روی این خودرو ریخته شده است تا قسمت‌های مختلف و آب بندی بدنه مورد بررسی قرار گیرند.
در یکی از مراحل، با استفاده از پمپ‌های فشار بالای 150 بار، بخش‌های مختلف درزدار خودرو اعم از لای درب‌ها، کنار پنجره‌ها، دستگیره‌های درب‌ها و کنار ستون‌ها آب فشار بالا ریخته شده است و یکی از کارشناسان این مرکز هم با یک دستگاه "آندوسکوپ قوی با کیفیت بسیار بالا" داخل اتومبیل نشسته و به دنبال پیدا کردن ردپایی از نفوذ آب به داخل کابین، درزهای خودرو را بازبینی می‌کند، ولی کوچک‌ترین اثری از نفوذ آب به داخل کابین پیدا نمی‌کند که نشان از آب بندی قوی این خودروی شاسی بلند ژاپنی دارد.
برای دیدن چگونگی تست این ماشین می‌توانید در ادامه ویدیو مربوطه را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد