موضوعات داغ

سایه سنگین پورشه بر سر تسلا

عکس مطلب اول
یکی از مجلات خودرویی به تازگی پیگیر پروژه اتومبیل الکتریکی پورشه یعنی "ماموریت E" شده است که پیش از این به عنوان یک طرح گرافیکی از آن رونمایی شده بود. یکی از مهندسان پورشه در این خصوص با مجله مورد نظر صحبت کرده و گفته که این خودروی تمام الکتریکی پورشه با جدیت تمام مراحل طراحی و توسعه خود را پشت سرمی‌گذارد تا در سال 2019 یا 2020 میلادی به بازار عرضه شود.
براساس گفته‌ها، محصول جدید پورشه چیزی کاملا متفاوت از رقبایش در بازار خواهد بود و در صورت تولید و عرضه به بازار، به عنوان رقیبی اصلی برای محصولات تسلا موتورز پا به میدان رقابت خواهد گذاشت. به گفته پورشه، محصولات تسلا موتورز "تبلیغی" بیش نیستند و پس از دوبار استفاده از آن‌ها، باتری‌هایشان تحلیل رفته و نیاز به شارژ مجدد دارند، ولی محصول جدید پورشه چیزی فراتر از محصولات تسلا موتورز خواهند بود که باتری‌هایشان طول عمر بیشتری داشته و قطعا در عملکرد فنی هم نمایشی بهتر از خود نشان خواهند داد (البته پورشه در توصیف محصولش اغراق کرده و تحقیرانه به رقبایش نگاه کرده است). علاوه بر این، باتری‌های جدید پورشه ماژول‌های کنترل قدرت و سیستم خنک کاری خواهند داشت که باعث طول عمر بیشتر شارژ و تک تک سلول‌های باتری می‌شود.

ابر خودروهای برقی پورشه در راهند


بنابر گفته‌های پورشه، این خودرو با سیستم محرکی قدرتمند 600 اسب بخاری به مرحله تولید خواهد رسید که برای تغذیه آن از باتری‌های قدرتمند استفاده خواهد شد. در حال حاضر محصولات تسلا موتور تنها با یکبار شارژ در بهترین شرایط محدوده حرکتی تقریبا 320 کیلومتری دارند، ولی پورشه ادعا کرده که باتری‌هایش بر روی این خودرو تا 500 کیلومتر موتورها را همراهی می‌کنند. در صورت اتمام شارژ باتری‌ها نیز جایی برای نگرانی وجود ندارد، چون باوجود سیستم شارژ سریع، تنها در عرض 15 دقیقه حداقل 80 درصد باتری‌ها شارژ خواهند شد. هرچند پورشه وجود مدل‌های ضعیف‌تر با قیمتی مقرون به صرفه‌تر را تایید کرده تا اقشار بیشتری را جذب خرید این خودرو کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/4
زیبا و اصیل....

ب کجا چنین شتابان...

والســـلام
1395/4/4
عالي
1395/4/4
آخه اصلا تسلا عددی نیست که بخواد جلوی غول خودروسازی دنیا یعنی پورشه قد علم کنه. اختلاف بسیار بسیار زیاده. پورش918 برترین سوپراسپرت دنیاست و نشون میده پورشه در نوآوریهای تکنولوژی نه تنها کم نظیره بلکه بینظیره.
1396/3/3
تسلا اولین خودروساز برقی تجاری سازی شده در دنیاست . جایگاه این سبک خودرو برای تسلا است، بقیه در جایگاه های بعدی هستن حتی اگر میخواد پورشه باشه