موضوعات داغ

بی ام و X5 كيت M، ٧٥٠ اسبی شد

عکس مطلب اول
شاسی بلند بی.ام.و X5 M بار دیگر به دستان توانمند جی- پاور تقویت شد. جی- پاور، تیونرآلمانی صنعت خودروسازی جهان که سوژه‌هایش را فقط از محصولات بی.ام.و انتخاب می‌کند، برحسب عادت این بار هم به سراغ محصولات تولیدی این کمپانی خودروسازی رفته و بار دیگر شاسی بلند X5 M را برای پیشبرد اهدافش انتخاب کرده است.
در طراحی ظاهری این خودرو چندان اتفاق خاصی نیافتاده است، ولی بخش فنی و مولد قدرتی آن تبدیل به یک هیولای تمام عیار شده است. البته این خودرو در مدل استاندارد هم با قدرت 575 اسب بخاری، یکی از قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند بازار به شمار می‌رود، ولی جی- پاور به این قدرت راضی نشده و با ارائه یک کیت تقویتی، توانایی‌های این خودرو را به شدت بالا برده است.

تقویت ب ام و ایکس 5 توسط جی پاور


بسته تقویتی که از آن سخن گفتیم، در خود توربوشارژرهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر، ارتقا اطلاعات ECU موتور، یک سیستم اگزوز تیتانیومی با 23 کیلوگرم وزن کمتر نسبت به مدل استاندارد و یکسری بروزرسانی‌های نرم افزاری و سخت افزاری را جای داده که منجر به تولید قدرتی 750 اسب بخاری از پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر BiTurbo شده است. در کنار این افزایش قدرت 175 اسب بخاری، گشتاور هم 230 نیوتن متر بیشتر شده و حالا به 980 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است تا در عمل سرعت خودرو را به مرز 300 کیلومتر بر ساعت نزدیک کند. ولی به صورت پیش فرض بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
برای داشتن چنین قدرتی بر روی بی.ام.و X5 M، تیونر مذکور هزینه‌ای 4900 دلاری را طلب کرده است و در صورت نیاز به تمامی سرعت 300 کیلومتر بر ساعتی، می‌توانید 743 دلار را پرداخت کنید تا محدود کننده الکترونیکی بر روی موتور حذف شود.
علاوه بر این‌ها، جی- پاور رینگ‌های 23 اینچی مخصوص با لاستیک‌های سوپر اسپرت به قیمت 9385 دلاری، یک سیستم تعلیق "Coilover" به قیمت 2548 دلاری و یکسری اتصالات سفارشی به همراه کاتالیزور جدید اگزوز به قیمت 3546 دلاری را برای خودرو در نظر گرفته است. اگر هم خودروی مورد نظر برای تقویت را ندارید، می‌توانید بی.ام.و X5M با فاکتورهای تقویت شده را به قیمت 100 هزار دلاری تهیه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد