موضوعات داغ

اونتادور میورا هومیج، یادبودی برای 2 اسطوره

عکس مطلب اول
لامبورگینی به مناسبت صدمین سالگرد موسس کمپانی خود، نسخه‌ای ویژه از لامبورگینی اونتادور معرفی کرد. فرچیو لامبورگینی، بنیانگذار کمپانی لامبورگینی است که در 28 آوریل 1916 میلادی متولد شد و پس از 76 سال در 20 فوریه 1993 میلادی درگذشت. حال کمپانی لامبورگینی به احترام بنیانگذارش، نسخه‌ای ویژه از لامبورگینی اونتادور معرفی کرده است.
این تمام ماجرا نیست، چون لامبورگینی این نسخه ویژه را برای ادای احترام به خودروی افسانه‌ای لامبورگینی، یعنی لامبورگینی میورا هم آماده کرده است. به همین دلیل نام "لامبورگینی اونتادور میورا هومیج" برای آن انتخاب شده تا همزمان یادبود دو اسطوره لامبورگینی، یعنی فرچیو لامبورگینی و لامبورگینی میورا ترسیم شده باشد. به جرات می‌توان گفت که اگر لامبورگینی میورا متولد نمی‌شد، هیچگاه نام لامبورگینی به این شکل رشد نمی‌کرد. هرچند در سال 2006 میلادی کمپانی لامبورگینی نسخه‌ای کانسپت از میورا به پاس قدرانی از موفقیت‌های آن معرفی کرد، ولی هیچگاه این طرح به واقعیت تبدیل نشد.

لامبورگینی آونتادور میورا هومیج


خودروی ویژه لامبورگینی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، با نام کامل "اونتادور میورا هومیج" در جدیدترین دوره از فستیوال سرعت "گوود وود" معرفی شده که در طراحی ظاهری خود تغییراتی را تجربه کرده است. در واقع بیشترین تغییرات صورت گرفته بر روی این خودرو، مربوط به نقاشی بدنه آن می‌شود که همچون لامبورگینی میورا از دو رنگ بندی متفاوت، یکی بر روی بدنه خودرو و دیگری بر روی رکاب‌های درب‌ها و بخشی از مجموعه سپر استفاده شده است.
براساس گفته‌های کمپانی خودروسازی لامبورگینی، این خودرو با رنگ بندی ترکیبی بدنه‌اش تنها به تعداد محدود 50 دستگاهی ساخته خواهد شد که همچون لامبورگینی اونتادور استاندارد، در بخش مولد قدرتی‌اش از پیشرانه‌ای 6.5 لیتری دوازده سیلندر 700 اسب بخاری استفاده می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/10
هنر نزد ایتالیایی ها هست و بس!شاهکار.
1395/4/10
بی نظیره لامبو