موضوعات داغ

برترین خودروهای تاریخ آمریکا در یک نگاه- قسمت اول

عکس مطلب اول
آمریکا ممکن است که اختراع کننده اتومبیل نباشد، ولی می‌توان این لطف بزرگ را مدیون مخترع بزرگ آلمانی، یعنی کارل بنز بود که با اختراع "موتورواگن" در سال 1886 مقدمه‌ای را برای صنعت بزرگ خودروسازی آغاز کرد، ولی در سال 1904 میلادی ایالت متحده توانست خود را در صنعت خودروسازی پیدا کند و در سال 1913 میلادی بیش از 80 درصد از تمام خودروهای عرضه شده در بازار جهانی را به نام خود ثبت کند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله مروری کوتاه بر روی 10 خودروی تولید آمریکا داشته باشیم که به عنوان‌ برترین خودروهای تاریخ آمریکا در زمان خود به شمار می‌روند. البته در این بخش 5تای نخست را مورد بررسی قرار می‌دهیم که حال و هوای قدیمی‌تری دارند تا در بخش بعد به مدرن‌ترها بپردازیم.
1- فورد مدل T
یکی از اجداد بزرگ محصولات فعلی فورد و همچنین یکی از 10 خودروی برتر تاریخ آمریکا، قطعا فورد مدل T خواهد بود که از سال 1908 میلادی تا 1927 میلادی، به مدت 19 سال تولید و به بازار عرضه شد. این خودرو درسال 1925 میلادی قیمت خود را از 825 دلار به 260 دلار کاهش داد تا روند تولید انبوه این خودرو با سرعت بیشتری پیش برود. پیش از این تنها سرمایه داران و یا اشراف زادگان قادر به خرید چنین خودرویی بودند، ولی با کاهش قیمت، اقشار متوسط جامعه نیز توانستند به خرید چنین خودرویی فکر کنند.

فورد مدل تی


2- فورد مدل 18
فورد مدل 18 را می‌توان اولین خودروی تولید انبوه در سطح جهانی دانست که در زیر کاپوت خود از یک موتور هشت سیلندر V شکل سود می‌برد. این خودرو برای اولین بار در سال 1932 میلادی راه اندازی شد و از اولین خودروهایی به شمار می‌رفت که از نسل جدید طراحی‌های فورد سود می‌برد. یکی از گانگسترهای معروف دهه 30 میلادی هم بابت سریع و محکم بودن این خودرو از هنری فورد تشکر کرده بود، زیرا خواسته‌هایش را با این خودرو تامین می‌کرد. پس از جنگ جهانی دوم هم این خودرو به عنوان ستون فقرات پشتیبانی عمل می‌کرد.

فورد مدل 18


3- دیوزنبرگ مدل SJ
قطعا این روزها نامی از کمپانی خودروسازی "دیوزنبرگ" شنیده نمی‌شود، ولی در سال 1932 میلادی این شرکت خودروسازی یکی از مطرح‌ترین کمپانی‌های خودروسازی به شمار می‌رفت که با عرضه خودروی "دیوزنبرگ مدل SJ" توانست بخش قابل توجهی از مشتریان به خصوص آمریکایی‌ها را به سمت خود جلب کند. در آن زمان محصولات فورد برای خریداران گران بودند و محصولات شورلت هم برای سرنشینانشان افسردگی می‌آوردند، ولی این خودرو توانست محبوبیت خاصی میان مردم پیدا کند. گفتنی است که این خودرو در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای سوپرشارژر مستقیم 8 سیلندر استفاده می‌کرد.

دویزنبرگ اس جی


4- جیپ MB
حق دارید اگر با سه خودروی قبلی آشنایی نداشته باشید، ولی اگر حتی یک خودروباز مبتدی هم باشید، قطعا آشنایی نسبی با جیپ MB خواهید داشت. این خودرو علاوه بر حضور بسیار زیاد درفیلم‌های سینمایی خارجی و داخلی، یکی از راهبردی‌ترین وسایل نقلیه در جنگ جهانی دوم به شمار می‌رفت که تا پایان جنگ جهانی، دستور ساخت 700هزار دستگاه از آن برای استفاده در میدان جنگ صادر شده بود که برتری متفقین را در جنگ بسیار بالا برده بود. پس از پایان جنگ جهانی هم این خودرو علاوه بر کاربردهای نظامی، به عنوان یک خودروی تفریحی برای مقاصد صلح آمیز تولید و به بازار عرضه شد که حتی تا به امروز هم طرفداران زیادی دارد.

جیپ MB


5- اولدزموبیل "راکت" 88
موشک 88 (راکت 88)، خودرویی کلاسیک متعلق به سال 1949 میلادی است که برای بخش قدرتی آن پیشرانه‌ای 8 سیلندر V شکل 135 اسب بخاری در نظر گرفته شده است. این خودرو در واقع پیشگام و اولین خودروی عضلانی آمریکایی به شمار می‌رود که دوران اوج محبوبیت و فروش آن به سال 1951 میلادی برمی‌گردد. به طور واضح‌تر اگر بخواهیم این خودرو را توصیف کنیم، به جرات می‌توان گفت که اگر این خودرو نبود، چه بسا خودروهایی عضلانی همچون شورلت کامارو، فورد موستانگ و یا دوج چلنجر شکل نمی‌گرفتند.

اولدزموبیل راکت 88


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/17
سلام ممنون بابت زحماتتون!من عاشق جیپMBهستم!
1395/4/17
با سلام و خسته نباشید
خیلی جالب بود برام این مقاله ، من چند وقت پیش دنبال اسم ماشین های توی بازی مافیا 2 میگشتم یدونشو هم پیدا نکردم...جالبه هرچی تو ماشین تو این لیست هست تو اون بازی هم بود;گیمر ها میدونن
خیلی ممنونم بابت مقاله
1395/4/17
Jaleb bood
Sepas