موضوعات داغ

زمزمه واردات رنجروور اووک به ایران

عکس مطلب اول
این اواخر مهم‌ترین اخبار خودرویی را برندهای جدید مجوز گرفته در کشور پوشش می‌دهند و بزرگ‌ترین آن هم صدور مجوز برای واردات محصولات شورلت بود، ولی در یکی دو ماه گذشته شاهد ابطال مجوز واردات این برند خودروسازی آمریکایی به بازار کشور بودیم. علارغم این‌ها، به تازگی زمزمه‌هایی از ورود یک برند خودروسازی بریتانیایی به کشور شنیده می‌شود که می‌تواند تا حدودی جایگزین مناسبی برای برند ابطال شده شورلت در بازار کشور باشد، هرچند خودرویی که در ادامه قصد داریم به تفسیر آن بپردازیم، هم خود و هم برادرانش تنها خودروهایی شاسی بلند هستند.
لندروور، برندی است که به تازگی زمزمه‌های ورود آن به کشور شنیده می‌شود. البته برند لندروور پیش از این در کشور وجود داشته و محصولات آفرودی آن در سطح کشور عرضه شده است، ولی به تازگی خبر از ورود لندروور " رنجروور اووک " به گوش می‌رسد که با بخش فنی مطلوب، شرایط ورودش به کشور را هموار می‌کند.
مهم‌ترین عاملی که باعث شده این شاسی بلندخوش چهره و عضلانی رنجروور امکان ورود به کشور داشته باشد، موتور 2 لیتری چهار سیلندر آن با آرایش L4 است که به پرخوران (توربوشارژر) و سیستم پاشش مستقیم سوخت مجهز شده و می‌‌تواند قدرتی 240 اسب بخاری در دور موتور 5800 تولید کند. گشتاور تولیدی این موتور هم 340 نیوتن متر در 1750 دور بر دقیقه عنوان شده که توسط جعبه دنده‌ای 9 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به هرچهارچرخ خودرو ارسال می‌شود.

رنجروور اووک

عملکرد این پیشرانه در عمل مصرف سوخت 7.8 لیتری به صورت ترکیبی، شتاب صفر تا صد 7.1 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 217 کیلومتر بر ساعتی را برای رنجروور اووک 1657 کیلوگرمی به همراه داشته است.
از لحاظ سایزبندی این خودرو در طولی 4371 میلی متری، عرض 1984 میلی متری و ارتفاعی 1636 میلی متری خلاصه می‌شود که محور جلو و عقب آن با فاصله‌ای 2659 میلی متری نسبت به یکدیگر در زیر شاسی سوار شده است.
شاید حدس زدن در مورد قیمت خودرویی که حتی هنوز معلوم نیست آیا به ایران می آید یا نه کار سختی باشد ولی با یک حساب سر انگشتی و مقایسه قیمت ها می توان حدس زد که رنجروور اووک با قیمتی در حدود 350 میلیون تومان به ایران خواهد آمد و آن را رقیبی سرسخت و جدی برای خودروهایی همچون بی ام و X1 یا حتی لکسوس NX خواهد کرد.
قطعاً ورود هر محصولی از لندروور می تواند برای بازار ما خوب و خوشحال کننده باشد که برندی معتبر وارد بازار مملو از چینی های رنگارنگ شود و امیدواریم در نهایت این برند با تمام خودروهای قابل عرضه در ایران وارد شود و بتواند رقابت داغ بین آلمانی های بازار را رنگ و بویی تازه ببخشد.



در صورت کسب اطلاعات بیشتر در مورد واردات این خودرو، اطلاع رسانی‌های لازم در سایت خودروبانک انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد