موضوعات داغ

کانسپت‌های فراموش شده، دوج اسلینگ شات

عکس مطلب اول
دوج اسلینگ شات (Sling Shot)، یک ایده آمریکایی از خودرویی رودستر بود که همچون خودروهای اسپرت تنها دو صندلی سرنشین داشت و در زمان خود یک خودروی بالقوه در بازار به شمار می‌رفت، اما این مدل جذاب هرگز به مرحله تولید نرسید تا خود را در بازار آزمایش کند.
این خودرو برای اولین بار خود را در نمایشگاه بین المللی آمریکای شمالی 2004 نشان داد که در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای سه سیلندر نصب شده در عقب بدنه سود می‌برد. این پیشرانه بر روی رودستر اسلینگ شات، حدود 100 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی، نیروی تولیدی خود را به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌کرد.

کانسپت های فراموش شده


این خودرو که در زمان معرفی از آن به عنوان یک طرح بالقوه یاد می‌شد که برخلاف دیگر خودروهای رودستر، تنها 2 صندلی برای سرنشینانش داشت و همین موضوع در سال 2004 باعث جذابیت و منحصر به فرد کردن این خودرو می‌شد، از طرفی دیگر، طراحی و مشخصات فنی این خودرو از جمله پیشرانه نصب شده در عقب بدنه، محور عقب بودن و استفاده از سیستم تعلیق مستقل برای هریک از چهارچرخ خودرو در سال 2004 نیز دیگر مزیت‌های این خودرو به شمار می‌رفت، هرچند مصرف سوخت هر 1 گالن به ازای 45 مایل هم دیگر ادعاهای دوج برای خوب بودن این خودرو بود.
عملکرد پیشرانه سه سیلندر 100 اسب بخاری دوج اسلینگ شات هم به نظر نمی‌رسید که چندان مطلوب باشد، ولی با توجه به وزن سبک این خودرو، می‌توانست شتابی صفر تا صد 10 ثانیه‌ای را برای دوج اسلینگ شات به ارمغان بیاورد. اما متاسفانه در آن زمان کمپانی دایملر کرایسلر کوتاه آمد و باعث شد تا "اسلینگ شات" در یک طرح مفهومی باقی بماند.
پیش از این خودرو نیز جهت یادآوری، در بخش کانسپت‌های فراموش شده در رابطه با فورد فوکوس Ghia و آلفارومئو "بلا" صحبت کرده بودیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد