موضوعات داغ

ماجرای سوختن لامپ های پژو 206

عکس مطلب اول
همیشه برایم این پرسش مطرح بوده که چرا اغلب خودروهای تولید داخل به خصوص پژو 206، مشکل نقص چراغ دارند و لامپ آنها زود می‏ سوزد، ولی خودروهای وارداتی این مشکل را ندارند!
به گزارش ایرا‌ن‌جیب به نقل از خبر ماشین، حتماً شما هم در هنگام رانندگی به خودروهای داخلی برخورده کرده ‏اید که چراغ عقب یا جلوی آنها سوخته و امکان دیده شدن در شب را به حداقل رسانده است. این خودروها علاوه بر به خطر انداختن سلامتی سرنشینان خود، رانندگان دیگر را هم در معرض تصادف قرار می‏ دهند و متأسفانه اغلب خودروسازان به این امر حیاتی اهمیتی نمی‏دهند.
البته سهل‏ انگاری برخی رانندگان در نگهداری صحیح خودرو نیز عامل ثانوی این معضل است. ایراداتی مانند تنظیم نبودن چراغ‏های جلو، نقص مدار الکتریکی خودرو و یا سوختن لامپ چراغ‏ های جلو یا عقب، تأثیر منفی روی میزان دید راننده می ‏گذارند.
سوختن لامپ، شایع‏ترین علت خرابی چراغ ‏های جلو یا عقب است. سیم پیچ داخل لامپ‏ها یا همان فیلامان (Filament) از فلز سختی به نام تنگستن ساخته می‏ شود و وقتی که لامپ خودرو روشن است، سیم داخل آن در اثر حرارت زیاد به نقطه ذوب خود نزدیک می ‏شود. در حالتی که در اثر تغییر ناگهانی در ولتاژ یا میزان جریان برق، درجه حرارت سیم داخل لامپ بالاتر رود، سیم مذکور ذوب شده و از وسط و یا از محل اتصال خود پاره شده و جدا می ‏گردد که باعث خاموش شدن ناگهانی لامپ می‏ شود و در این حالت اصطلاحاً لامپ خودرو سوخته است.
تنگستن فلزی است به رنگ خاکستری و سخت که سیم ‏های حاصل از آن در مقابل کشش و حرارت مقاومت بالایی دارند. این فلز بالاترین نقطه ذوب را در میان عناصر دارد و در حرارت 3380 درجه سانتیگراد ذوب می‏ شود.
مطمئناً نوع لامپ و کیفیت آن تأثیر زیادی در میزان کارکرد و مقاومت آن در برابر سوختن دارد، ولی عوامل دیگری مانند ایراد در سیستم دینام یا باتری، شارژ بیش از حد برق، نوسانات برق در لامپ ‏ها، اشکال در فیوزها، نقص در مدار سیم کشی خودرو و حتی لمس قسمت شیشه‏ ای لامپ در هنگام تعویض، در سوختن لامپ‏ های چراغ خودرو مؤثر هستند.
برای کاهش میزان سوختن لامپ‏ ها، می‏ توان اقدامات ساده ‏ای انجام داد. مثلاً برای تعویض لامپ چراغ‏های خودرو، از لامپ‏ های ارزان ‏قیمت استفاده نکرده و حتی المقدور از برندهای توصیه شده شرکت سازنده خودرو بهره گرفت. علاوه بر این، برای افزایش عمر لامپ‏ها، در طول روز از روشن کردن چراغ‏ها و یا چراغ زدن بی ‏مورد خودداری کرد.
در هنگام رانندگی در شب، از نوربالای چراغ‏ها کمتر استفاده کرده و از تغییر حالت مکرر و ممتد از نور بالا به پایین و بالعکس بپرهیزید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، در مواقعی که هوا بارانی یا مه آلود نیست، چراغ‏ های مه شکن را بی‏ مورد روشن نکنید. در هنگام رانندگی در شب، بیش از 5 ساعت لامپ چراغ ‏های جلو و عقب خودرو را روشن نگذارید و حتی در رانندگی‏های طولانی مدت نیز، در هنگام توقف، آنها را خاموش کنید تا از داغ شدن بیش از حد لامپ‏ ها جلوگیری شود.
توان مصرفی لامپ‏های مورد استفاده، باید طبق دفترچه راهنمای خودرو و مطابق با استاندارد کارخانه سازنده، با آمپراژ و ولتاژ درج شده روی باتری و دینام خودرو هماهنگی داشته باشد.
هنگام تعویض لامپ ‏ها، در حد امکان از لمس کردن بخش شیشه‏ای لامپ خودداری کنید، چرا که چربی روی انگشتان باعث تمرکز حرارت در یک نقطه حباب شیشه ‏ای و کاهش عمر لامپ می ‏شود. لمس کردن لامپ‏های‏ هالوژن نیز باعث عوارض پوستی و هورمونی می‏ گردد.
لازم است حداقل ماهی یکبار عملکرد کلیه لامپ ‏های سیستم روشنایی خودروی خود را توسط روشن کردن کلیه چراغ‏های خودرو، تغییر وضعیت دسته راهنما، زدن دکمه فلاشر و پا گذاشتن روی پدال ترمز و قرار دادن اهرم تعویض دنده به حالت دنده عقب کنترل کنید. اگر یکی از لامپ‏های چراغ جلو بسوزد، به دلیل افزایش میزان جریان الکتریکی روی لامپ دیگر، ممکن است دیگری نیز پس از مدتی بسوزد. پس به دلیل دشواری تعویض لامپ چراغ جلو، بهتر است حتی در صورت سوختن یکی از آنها، هر دو لامپ را با هم تعویض کنید.
بسته به مدل خودرو، ممکن است لامپ چراغ جلوی آن به صورت هم ‏زمان دارای هر دو رشته نور بالا و پایین بوده و به اصطلاح «دوکانتکت» باشد و یا اینکه دو لامپ جداگانه «تک کانتکت» برای نور بالا و پایین استفاده شوند.
بعد از تعویض لامپ باید به جهت نور چراغ دقت کرده و آن را تنظیم کنید. البته ممکن است لامپ نسوخته باشد و اشکال در فیوز، سوکت یا کلید چراغ نیز باعث عمل نکردن چراغ خودرو شود. در صورت سوختن فیوز، باید آن را با فیوزی با آمپر مناسب تعویض کرده و در صورت سالم بودن آن، باید لامپ یا لامپ‏های معیوب را جایگزین نمود.

نظرات کاربران

59 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/4
بجای این همه صغری کبری بگو به خاطر کیفیت پایین لامپ سیم کشی و پایه لامپ ایران خودرو دزده
1398/9/17
با سلام دوستان سوختن چراغ ها چند دلیل میتونه داشته باشه
۱-کیفیت پایین لامپ
۲-داغ شدن بیش از حد لامپ که کاسه چراغ باید حرارت لامپ رو مثل یک خنک کننده کاهش بده یعنی کیفیت پایین کاسه چراغ
۳_ در خودرو هایی که مالتی پلکس هستند بدلیل استفاده از رله باکس که کار روشن خاموش کردن قسمتهای مختلف رو بر عهده دارند در زمان خاموش شدن رله های قسمتهای مختلف باعث ایجاد نویزهایی بادامنه زیاد در برق خودرو می شوند که دامنه یا همان ولتاژ لحظه ای تزریق شده از یوک یا همان سیم پیچ رله ها بیش از توان تحمل فیلمان لامپ ها هستند که بعضا به چند هزار ولت میرسه !!! اگه رله ساخته شده کیفیت مطلوب رو نداشته باشه یا اتصال بدنه خودرو به باطری ضعیف باشه این امر رو خیلی خیلی تشدید میکنه .
۴_ دینام وکیفیت پایین ساخت اون یا بی کیفیتی یا خرابی آفتامات دینام که باعث ایجاد ولتاژ های کثیف در برق تولیدی دینام میشه

1395/5/4
چه ربطی به 206 داشت
1395/5/5
پس اگه این جوره چرا مال وارداتیا و ماشینای قدیم بهتر بود و دیرتر می سوخت، استفاده از بنجل ترین لوازم دنیا برای ساخت خودرو برای ارزان تر تمام شدن دلیلشه که اون هم به خاطر اینه که هر چی بیشتر روش بخورن و مردم رو بچاپن، وطنم پاره تنم...
1395/5/4
یک مورد دیگه هم موقع تعویض لامپ هست که بهتره قسمته شبشه ای با پوست دست تماس نداشته باشه، چون هر گونه آلودگی و چربی که روی بدنه لامپ بشینه، موجب دفع ضعبف تر حرارت از سطح لامپ میشه و زودتر میسوزه.
1395/5/4
واقعا که معضلی شده برای ما...دیگه حوصلمون سر برده این چراغا...سالی ده دوازده باز چراغ مه شکن و نور پایین عوض میکنم...دیگه خستم کرده لامصب...
1397/7/10
ممکنه ماشینت برق دزدی داشته باشه ممکن هم هست سیم کش ها دچار اسیب شده باشند که مثلا من لوله خرطومی هوا پارس را که باز کردم زیرش دیدم به به سیم ها کلا به هم ذوب شدند تعجب می کنم این چطور روشن می شه
1395/5/4
آخه چیشون خوبه که بخواد چراغشون خوب باشه
1395/5/4
اتفاقا ما یه ۲۰۶ داریم که تو یه سال بیشتر از دویست هزار تومن واسش پول لامپ دادیم از دو ماه پیشم برای باز دوم اتصالی زد فن کولرش قطع شده.دیگه الان کسی حوصلش نمیشه بره لامپاشو عوض کنه.البته تو یکسال دو بار جلوبندی یکبار تسمه دینام و یه سری اقلام دیگه هم عوض کردیم.بعد مدیر عامل ایران خودرو میگفت از نظر کیفیت به خودشون ۸۰ از ۱۰۰ میدن
1395/5/5
دوست عزیز خدا قوت و ممنون از متنتون. اما ایراد اینکه لامپ 206 زود به زود میسوزه چیه؟؟؟ هر نوع لامپی برای مه شکن با تمام تدابیر وصل میکنیم شاید به یک ماه یا 20 بار روشن و خاموش کردن هم نرسه ولی میسوزه.به سرم زده زنون بندازم. و چراغ های ترمز هم که دیگه الی ماشالا.هر ماه!!! شما چاره ای تدبیر کنید و مارو از این بلا نجات بدید.با تشکر
1397/7/14
داداش من زنون انداختم ولی بازم میسوزه
1398/3/6
داداش منم ۲۰۶ دارم لامپ های مه شکن و ترمز هاش میسوزه سالی ۳ بار...نمیدونم از چیشه..یعنی مدل ایرانیزه شدش هم نیست و مدل ۸۹ هست وی ۸
1395/5/5
مطلب فوق العاده كاربردي بود
1395/5/5
من همین مشکل را برای لامپ های مه شکن 206 ام داشتم ، چندین بار لامپ ها را عوض کردم اما یکی یکی میسوختن . آخرین یعنی حدود 6 ماه پیش هر دو چراغ مه شکن را کامل عوض کردم و قبل از نصب دورتادورش را با چسب آکواریوم (ضد آب) پوشاندم (لایه ای نازک) بعد دو علت لامپ مه شکن مارک فیلیپس با کلی پرس و جو خریدم . خداروشکر تو این شش ماه هیچ مشکلی پیدا نکرده .
1395/5/5
منم این مشکل رو با 206 دارم . مخصوصا چراغ عقب / سالی 5 6 تا لامپ عوض میکنم . ولی این مشکل تو سمند یا پارس خیلی کمتر هست
1395/5/5
یه 206 داشتم از بس لامپ میسوزوند دیگه 3.4 تا میخریدم زاپاس داشته باشم هفته ای یکبار خودو عوض میکردم
1395/5/5
ما یه 405 مدل 84 داریم که تا حالا لامپش نسوخته.
1395/5/5
بنازم به ریو خودم بعد پنج سال دویدن ماشین هنوز یه لامپ عوض نکردم...اصلا نمیدونم چه شکلیه
1395/5/5
اتفاقا چراغ چپ سمند های مدل 94 این مشکل را دارند
1395/5/5
chera migin 206 tamame mahsoolate irankhodro.alan system bargh va sim keshi in mashina khoobe lampa moshkel dare?????
mikham bedoonam nevisande in maghale khejalat nakeshid az ye moshkel kamelan moshakhase mahsoolate irankhodro defa mikone ...
1395/5/5
اقا خدایی راست میگه ولی این ایراد مثل سرطان توی سمند ها دیده میشه به طوری که الان 5 تا سمند توی اقوام ما داریم که کلش لامپ میسوزونن در حدی شده که کلا بیخیالش شدن یعنی همین طوری با یک لامپ سر میکنن
اصلا چرا راه دور بریم توی خیابون خودمون هرچی سمند یا ماشین جدید ایران خودرو لامپ می سوزونن
1395/5/5
مه شکن
مه شکن که بدتره
هر شب بعد استفاده باید عوض شه!!!
1395/5/5
من ۲ سال اس دی دارم بالای ۲۰ بار چراغ مه شکن سوخت
1395/5/5
راحت برین یکم هزینه کنید برا چراغ های عقب از این لامپ ledفندقی ها بندازین
1395/5/5
این مشکل سوختن چراغ 206 بخاطر سیستم برق آشغالیه که ایران خودرو برای این ماشین گذاشته ، این سیستم برق از این مشکلات برقی زیاد داره. تولیدات بعد از سال 91 همگی همین سیستم برق آشغال رو دارن. به نظر من اینهای که ایران خودرو بعد از سال 91 تولید کرده دیگه 206 نیست .
واقعا برام سواله که چرا این ماشینهای جدید رو میخرین؟؟!! مخصوصا همین 206 تقلبی رو .
1395/5/6
من مدل ۹۰ تیپ ۲ دارم
مه شکنش هی میسوخت رفتم زنون انداختم الان ی سالی میشه داره دائم کار میکنه
چراغ جلوهامو انگار با سیم ظرفشویی سابیدن از بس خش داره
چراغ عقبامم که کلاً سفید شده ولی لامپاش تا حالا نسوخته
فقط مه شکن جلو هر بار ی طرفو عوض میکردم فرداش اون طرفش میسوخت
باز جای شکرش باقیه که دیگه پول لامپ نمیدم
1395/12/11
داداش اینی که گفتی یک طرفو درست میکنی اون طرف میسوزه راسته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1396/5/6
سلام به همه
آره دقیقا درسته 206 من هم همین مشکل داشت زنون انداختم حل شد دوهفته ای یک تا دوبار بیشتر طرف راننده میسوخت
1395/5/7
این مطلبی که لطف کرده و نوشتید شامل همه ماشین ها می شود و خاص 206 نیست. جا داشت نویسنده محترم دلیل اصلی که چرا در این مدل لامپ ها زود می سوزند را می نوشتند تا عیب ان مشخص شود تشکر
1395/9/16
بابا ایول به آردی مدل ۸۳ خودم که تا الان که ۱۲ سال کار کرده حتی یک لامپ هم نسوزونده ! همین چند روز پیش هم رفتم یه جفت لامپ کاسه جلو گذاشتم که بعد ۴ سال استفاده نورش ضعیف شده بود
1395/9/22
سلام من اردی مدل ۸۵ دارم ، تا حالا هم اصلا مشکل سوختن لامپ نداشتم ، به نظرم علت سوختن لامپ ها جنس بدشون هست ، چون چند وقت پیش که گرد و خاک لامپ ها رو پاک میکردم متوجه شدم همه لامپ ها مارک اسرام هستن که مارک خوبی هست ولی العان تغلبیش زیاد شده ، علت دوم سوختن لامپ هم مربوط به خرابی افتامات دینام است .
1395/10/16
فیوز مه شکنه جلو کجا هست کدش چنده ۲۰۶ sd v2
1395/11/27
سلام دیروز متوجه شدم مه شکن روشن نمیشه 206 مدل 95 تیپ 5 خریدم
1395/12/11
داداش بهتره اصلا درست نکنی اگر الان درست کنی فردا میسوزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/12/11
با سلام شخصی که نوشته 206 بالا ی سال 91 آشغاله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ما 206 مدل 90 خریده ایم تا چراغشو درست میکنیم فرداش میبینیم سوخته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مخصوصا چراغ مه شکن!!!!!!!من نمیدونم چی کار بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1396/5/6
تنها راهش زنون بستنه
1396/1/27
متاسفانه من 206 مدل 89 دارم هر ماه یکی از لامپهاش میسوزه .خسته شدم .راهی داره این مشکل برطرف شه؟مشکل فنی 206 یا ماشین من ایراد داره ؟
1396/5/2
سلام لامپ فلیپس بزار
1399/5/11
سلام مال منم 89 هست اسرام مینداختم دوماه یه بار میسوخت الان چند ماه یه مارک دگه انداختم خداروشکر عالیه فقط جنسا آشغال شده دگه مشکل از جای دگه نیست
1396/7/6
دوستان عزیز این معضل چراغ 206 اصلا ربطی ب مدل جدید و قدیم نداره من یه 82 داشتم که اونم همین مشکل و داشت.مشکل از ecu این ماشینه
1396/10/6
اقا وحید عزیز مشکل از ecu نیست مشکل این لامپ های بی کیفیتی هست که تو بازار ریخته من تمام لامپ های عقب رو اسرام انداختم تا حالا نسوخته تقریبا دو سال مدل ماشین من ۸۸ هست
1397/5/1
دوست عزیر Ecuفقد در خدمت موتوره کار به هیچ قسمت دیگه نداره
1396/7/20
من هر صبح میرم نمایندگی عوض می کنم ماشین هم تازه خریدم برام رایگان تعویض می کنن دیگه وقتی میرم نمایندگی باطری ساز با یه لامپ آمادست که عوض کنه دیگه خودشون خسته شدن و به ایران خودرو فحش میدن واسه این سیستم آشغال، حالا بعد اینکه 1 سال رایگانش تموم شد یا اساسی درست میکنم یا ماشین خارجی میگیرم / فعلا بزار تا میتونم به ایران خودرو خسارت بزنم همین که کلی مشتری هر روز عوض کنن لامپو براشون کلی خسارته /
1396/11/12
سلام داداشا من هم این مشکل شما رو داشتم یه رکر که مشهد واسه زیارت رفته بودم بالاتر از فلکه برق از یه قطعه فروشی لامپ مدل فیلیپس خریدم حدود 2ساله که الحمدلله دیگه سوختن تو کارش نیست
1396/11/24
همشون این ایراد رو دارن من نمایندگی هم رفتم گفت مشکل از ولتاژکشیدن ماشینه ولی به نظرم چرت گفت عیب از این اجناس چینی و بیخوده به منم گفتن فیلیپس بنداز درست میشه همینطور که دوستان گفتن
1397/7/28
فکر کردم جواب مشکلم را پیدا کرده ام ولی از مطالب شما چیزی عاید نشد
متاسفانه لامپ جلوی اتومبیل رانای من در ماه دومرتبه میسوزد در حالیکه قبلا با داشتن اتومبیل فورد بیاد ندارم حتی یک مورد دچار چنین مشکلی شده باشم


1397/11/3
سلام . من 206 تیپ 2 مدل 97 دارم...تا الان 3 مرتبه جفت لامپهای مه شکن رو عوض کردم...یعنی 6 تا لامپ سوزونده...ببریم پیش باطری ساز درستش بکنه :)
1397/11/4
برعکس دوستان
من هم ۲۰۶ دارم sd V2دوگانه.نور پایینم و بالام به هیچ‌عنوان نمیسوزه
اما نور پرژکتورم مکرر میسوزه
۲ماه پیش زنون انداختم پرژکتور ۵۵وات ترانسش سوخت
دیگ بیخیالش شدم

شمازنون بندازید شاید نسوخت
ایرانه دیگ شانسیه
1398/3/3
ما یه 206 sd v8 مدل 91 داریم و همین مشکل سوختن چراغ رو داریم به خصوص مه شکن، لامپ های مختلفی با مارک های مختلف امتحان کردیم همگی بعد یه ماه میسوختن اما نکته ای که به نظرم رسید این بود که اکثر 206 ها سفت کن تسمه دینامشون مشکل داره و یه صدای قیژ قیژ میده زمانی که این قطعه رو عوض کردم اون صدا افتاد و جالبه که لامپ ها هم دیگه نسوخته البته الان حدود 9 ماهه ولی احتمال میدم مشکل اکثر ماشین ها مربوط به چرخش ناهماهنگ فولی دینام و درنتیجه نوسان خروجی ولتاژ دینام باشه حتما تسمه دینام رو چک کنید و حواستون به تمامی فولی هایی که سر راه تسمه دینام هستند باشه شاید خیلی بی ربط باشه اما احتمال میدم مشکل ماشین های ایرانی همین موضوعه
1398/7/12
من هم اين مشكل رو براي چراغ هاي عقب ٢٠٦ داشتم.
سه سالي ميشه كه LED گذاشتم و ديگه خلاص شدم.
1399/9/1
من206از سال نود و سه دارم اولین بار است سه لامپ طرف راست سوخته است
1400/9/27
من اگه برم ببينم لامپ ماشينم سالمه خودم ميسوزونمش عادت ندارم روشن بشن همشون باهم
1401/7/28
سلام علیکم
لطفا اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.
من جا زغالی چراغ عقب اس دی قدیمی رو میخوام مدل سال ۸۹ هست v8
از چند جا سوال کردم ندارن.
نمیدونم چه کنم
باید ماشین رو ببرم معاينه فنی ایراد میگیرن.
زود به زود میسوزه چراغ عقب سمت چپ.
جریمه هم شدیم.
اگر کسی میدونه از کجا تهیه کنم لطفا راهنمایی کنه.
1401/9/20
206 هایی که بعد سال 91 تئلید شدن همشون این مشکل رو دارن .ماشین خودم مدل 91 هست شاید 4 سال یه بار بخوام یه لامپ عوض کنم. بخاطر سیم کشی ضعیف ماشینایی هستش که بعداتولید شدن

1401/9/27
سلام ۲۰۶ sd - v8 دارم چراغ ترمز مدام میسوخت یه بار یه برقکار کل سیمهای چراغ رو عوض کرد الان ۲ سالی یه بار میسوزه
1401/10/3
با سلام خدمت همه.بیشترین دلیل سوختن چراغها اولیش رطوبت بعد از کارواش.دومی سرما و گرما.سومی از همه مهمتر آقایون وقتی چراغها یا پخش روشنه استارت به هیچ عنوان نزنید یا حتی بر عکس اول تمام سیستم برقی رو خاموش کنید بعد استارت بزنید
1401/10/12
سلام
دوستان چند تا دلیل داریم که لامپ خودرو میسوزه
اولی اینه که حرارت لازم به خوبی دفع نمیشه
دوم کیفیت لامپ های تولیدی خیلی پایینه
سوم نوسانات برق تو سیستم خودرو به دلیل استفاده کردن از سیم های نامرغوب دیود های یکسو ساز نامرغوب که داخل دینام خودرو استفاده میشه و حتی باتری نامرغوب
ولتاژ کاری لامپ های خودرو 12 ولته لی شاید دیده باشین که وقتی که به ماشین گاز میدین ولتاژ تا 14.4 ولت بالا میره و همین تغییر ولتاژ باعث میشه که لامپ های بی کیفیت تولید داخل نتونن مقابل این نوسانات برق طاقت بیارن و میسوزن
حالا چی کار کنیم
اولا برای لامپ های جلو و مه شکن به هیچ عنوان از لامپ های 90 وات 100 وات استفاده نکنین حرارت زیاد این لامپ ها باعث میشه هم کاسه و طلق چراغ زرد بشه هم عمر خود لامپ کم بشه حتما از لامپ های 55 وات استفاده کنین
در مورد چراغ های عقب و ترمز هم بگم من تو اکثر ماشین های خارجی دیدم که داخل چراغ عقب خورو یه مدار هست که تشکیل شده از چند تا خازن و مقاومت و به آی سی رگلاتور 12 ولت که کارش اینه که برق تغذیه لامپ ها رو 12 ولت ثابت نگه میداره در هر شرایطی .
برای دوستان 206 سوار من هم این مشکل رو داشتم برای چراغ عقب چراغ 207 گرفتم البته مارک کروز و برای پروژکتور هم هدلایت
الان چند سالی هست که چراغ سوختن برام معنی نداره
ببخشید طولانی شد
1401/10/17
سلام من ۲۰۶مدل ۹۶دارم زنون انداختم هر ماه یه لامپ زنونم میسوزه یه بار سمت راننده یه بار شاگرد ینی یکسال این ماشینو گرفتم حدود ۲۰تا لامپ زنون عوض کردم این مشکل اساسیه هیشکی هم نمیتونه حلش کنه فقط وفقط از سیم کسیه خودرویت تمام
1402/8/13
من‌ یک ۲۰۶ هاچ مدل ۹۳ دارم . بیشتر سوختی لامپ مربوط بی کیفیتی لامپ هاست و هم چنین سوکت لامپ ها که ایرانی است که کانتک خوب انجام نشده و سبب کشیدن آمپر بالاتر و داغ شدن و لاجرم سوختن . چراغهای جلو تاکنون سالم بوده و مشکلی نیست فقط چراغ عقب سال‌های اول دائما میسوخت که با استفاده از لامپ های دو کانتک ترکیه ای مشکل حل شد . پرژکتور ها جلو هم می‌سوزد و دلیلش بی کیفیت بودن لامپ ، شل بودن خود چراغ و شل بودن سر سیم لامپ‌ می‌تواند باشد . دنبال حرفهای این و آن نروید . فقط همین موارد مورد توجه قرار دهید . اگر در لامپ های اصلی جلو مشکل دارید حتما خودتان لامپ خوب حتی گرانقیمت خریده و جلوی چشم خود بدهید تعویض کنند . موفق باشید