موضوعات داغ

شایعه تولید سوپر اسپرت 1300 اسب بخاری مرسدس بنز قوت گرفت

عکس مطلب اول
مدیر بخش AMG بارها شایعات تولید سوپر اسپرت توسط مرسدس را تکذیب کرده است
شایعه شده است که بخش AMG مرسدس بنز مشغول طراحی و ساخت یک سوپر اسپرت با توان ۱۳۰۰ اسب بخار است. این سوپر اسپرت از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و دو موتور الکتریکی با توان ۳۰۰ اسب بخار بهره می برد.
به نقل از نشریه آلمانی اتوبیلد، مرسدس این سوپر اسپرت ۱۳۰۰ اسب بخاری را سال آینده به مناسبت جشن ۵۰ سالگی AMG رونمایی خواهد کرد.
البته زیاد هم هیجان زده نشوید چرا که باور کردن چنین شایعه ای سخت است.
این سوپر اسپرت در صورت معرفی، رقیب بوگاتی شیرون و آستون مارتین AM-RB001 خواهد بود.
ظاهراً موتور مجهز به توربوشارژر چرخ های عقب را به حرکت در می‌آورد و دو موتور الکتریکی چرخ های جلو را به چرخش در می آورند.
با بهره گیری از شاسی فیبر کربنی یکپارچه، وزن این سوپر اسپرت حدودا به ۱۳۰۰ کیلوگرم میرسد.
مرسدس با تجهیز این سوپر اسپرت به تکنولوژی های کمکی راننده، امکان استفاده تمام و کمال قدرت وحشتناک این اعجوبه را فراهم می‌ کند.
به نقل از وب سایت جی تی اسپریت، قیمت این سوپر اسپرت ممکن است به ۳.۳ میلیون دلار برسد.
اما حقیقت این است که این شایعات بسیار رویایی و غیرقابل باور به نظر میرسند.
تولید ۱۰۰۰ اسب بخار توسط یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو برای یک خودروی مسابقه ای منطقی به نظر میرسد، اما برای یک خودرو که قرار است در خیابانها تردد داشته باشد، دور از عقل به نظر می آید.
البته موتور خارق ‌العاده CLA45 AMG در حال حاضر توان تولید ۳۷۵ اسب بخار توسط یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو را داشته و تیونر های AMG حتی این رقم را به ۴۰۰ اسب بخار نیز افزایش داده اند، اما هنوز تا ۱۰۰۰ اسب بخار فاصله زیادی دارد.
مشکل دیگری نیز وجود دارد؛ اظهارات مدیر بخش AMG، توبیاس مورز.
در چند سال اخیر، توبیاس مورز بارها و بارها تاکید کرده است که مرسدس فعلا برنامه ای برای ساخت سوپر اسپرت ندارد.
البته انکار کردن توبیاس مورز میتواند به قصد گمراهی و مخفی کردن حقیقت این پروژه باشد که در این صورت استحقاق دریافت جایزه اسکار برای بازی کردن چنین نقشی را دارد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/8
جك s5 بهتره
1395/5/8
من هنوز تو كف اين نظر هستم كه يه شخصي به اسم مريم داده بود كه تو پيج برسي نسل ٥ مرسدس cكلاسه تورا به خدا بياين برين يه دره جوابشا بدين دلمون اروم بگيره هرچي فكرشا ميكنم نميدونم چيكار كنيم🤔🤔 إظهار نظر در مورد مرسدس بنز وطراحياش اصلا غير قابل دفاعه جز بعضي از طراحان متخصص
1395/5/8
چی گفته بود این ضعیفه؟؟