موضوعات داغ

همکاری ایران خودرو و MAHLE برای طراحی موتورهای جدید

عکس مطلب اول
صنعت خودرو جهان به سمت استفاده از موتورهای سه سیلندر توروبو شارژ با قدرت بیشتر همزمان با مصرف سوخت و میزان آلایندگی کمتر حرکت کرده است. با این رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ماهله آلمان قرارداد طراحی و تولید خانواده‌ای از موتورهای سه سیلندر را امضا کردند.
به نقل از ایکو پرس، موتورهایی که براساس این قرارداد ۵۰۰۰ میلیارد ریالی، طراحی و تولید خواهند شد، ۱۲۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن بر متر گشتاورتولید و از نظر آلایندگی نیز دست‌کم استانداردهای یورو ۶ را خواهد داشت. همچنین مصرف سوخت 4.7 لیتر در یکصد کیلومتر در واحد محصول و در سبد تولید محصولات به ۴ لیتر در یکصد کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم امضای این قرارداد با بیان اینکه طراحی و تولید این موتور فاصله تکنولوژیکی صنعت خودرو کشور با خودروسازان برتر جهانی را پوشش خواهد داد، افزود: در این پروژه مشترک خانواده‌ای از موتورها با ۴ موتور تولید خواهد شد که در حد بالایی از تولیدات آینده گروه صنعتی ایران خودرو را پوشش خواهد داد. هاشم یکه‌زارع گفت: این موتورها با تکنولوژی و فناوری‌های برتر جهانی تولید خواهند شد و قرارداد به گونه‌ای اجرا خواهد شد که انتقال فناوری و تکنولوژی به‌صورت کامل انجام شود و طراحی موتورهای دوم تا چهارم توسط مهندسان و متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: فرآیند طراحی و تولید این خودرو۳۰ تا ۳۳ماه پیش‌بینی شده و پس از پایان مرحله طراحی و تولید آزمایشی، تولید انبوه با تیراژ ۳۵۰هزار موتور در سال آغاز خواهد شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش زمان توسعه محصول از ۴۶ ماه به ۳۰ ماه را از جمله ویژگی این قرارداد همکاری ذکر کرد و گفت: ۵۷ میلیون یورو از رقم کل پروژه، توسط مهندسان و کارشناسان ایران خودرو انجام خواهد شد.
یکه‌زارع گفت: مشخصات عملکردی موتور پیشنهاد شده با نیازهای گروه صنعتی ایران خودرو در نقشه راه کاملا مطابقت دارد، ضمن اینکه برخی از مشخصات عملکردی این موتور مثل توان، گشتاور و مصرف سوخت در مقایسه با موتورهای مورد استفاده رقبا بسیار پیش‌تر و مطلوب‌تر است.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/14
به امید پیشرفت روزافزون صنعت خودروسازی کشورمان.
فقط خدا کنه زمانی که این موتورها وارد بازار میشن دوباره نسبت به موتورهای آینده جهان قدیمی نشن. باید با سرعت بیشتر عمل کنن تا این فاصله زیاد ، کمتر بشه.
1395/5/14
دمشون گرم بالاخره يه حركت مثبت از خودرو سازيمون ديديم...خدا كنه با قيمّت مناسب برسه به دستمون....
1395/5/14
امیدوارم اینکارو ادامه بدن و این پروژه به دزدی پول ملت ختم نشه
طرح جالبیه، اما درهرحال حاضر مشکل خودرو های داخلی موتور نیست، بلکه کیفیت بد مونتاژ هست، همین موتور EF7 هم چیز بدی نیست ولی مشکل به صدا افتادن کابین، کیفیت بد قطعات داخلی و طراحی داخلی فاجعه بزرگتره،
1395/5/14
18 ساله بودم که عشق ماشین شدم الانم 20 سالمه ارزوی ماشین دوست داشتنی مثل ...... رو به گور خواهم برد با این وضعیت میگم کم فروشی رو میدونین چیه یه چیز کاملا حرام گناه بزرگ خوب با پولی که میدیم کیفیت مزخرف اشغال میدن اینم کم فروشی نه
1395/5/15
نه داداش اين حرفا چيه ؟! ايشالا ماشين ...... ميخرى.
1395/5/14
کاش موتورهای قوی‌تر هم توی برنامه کارشون بزارن.
موتور سه سیلندر با توربوشارژر خوبه و پاسخگوی یه مقدار از نیاز بازار هست، ولی بازم موتورهای قویتر 4 سلندر با حجم 2000CC (تنفس طبیعی یا توربو) جذاب تر به نظر میرسه.
1395/5/15
ایشالام که نبینن این تولید انبوه رو و قبلش به تاریخ بپیوندن،ما بگیم یادش بخیر یه زمانی یه گاری سازی بود می خواست رو گاریاش موتور توربو بذاره!
1395/5/15
چقدر مهندس لایق بی کار داریم . یک پنجم این پول رو 5 سال پیش هزینه تحقیقات می کردنند تا الان هم خودشان صاحب تکنولوژی بودند هم الان اعتباری بدست می اوردند هم الان اون خودروها دوران تست رو سپری کرده بودند تو بازار بودند هم کلی بی کار رو سر کار گذاشته بودند . با پول بلند یک کار بکنند ==================
خرج کردن و بس
1395/5/15
یعنی عاشق اون یه تیکشم که میگه فاصله تکنولوژیکی صنعت خودرو کشور با خودروسازان برتر جهانی را پوشش خواهد داد، چه پوششی بده ایران خودر و با این موتورا .برق نگاه هاشمو ببینید بازار جهانیو هدف گرفته !!!!!!!!