موضوعات داغ

دلیل عدم فراخوان خودروهای وارداتی

عکس مطلب اول
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان داخلی در صورت وجود عیب در خودروهای تولیدی خود نسبت به فراخوان این خودروها اقدام می‌کنند که البته برای این کار اعلام عمومی صورت نمی‌گیرد.امیرحسن کاکایی اظهار کرد: سیستم فراخوان خودرو در ایران این است که در صورت کشف عیب در خودرو با مالک آن تماس گرفته و خواستار مراجعه مشتری برای حل عیب خودرو می‌شوند.
به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به اینکه چرا شرکت‌های خودروسازی در ایران برخلاف خودروسازان جهانی برای فراخوان خودروهای معیوب اعلام عمومی نمی‌کنند؟ خاطرنشان کرد: به هر حال هنوز فرهنگ فراخوان خودرو در ایران جا نیفتاده و این تفکر وجود دارد که فراخوان خودروی معیوب یک نقطه ضعف برای خودروساز است.این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: طبق استانداردهای جهانی فراخوان خودروهای معیوب نشان‌دهنده التزام خودروسازان به حقوق مشتریان و حفظ کیفیت محصولاتشان است.
وی ادامه داد: فراخوان یک روند معمول در صنعت خودروی جهان است؛ زیرا به هر دلیلی این امکان وجود دارد که یکی از هزاران قطعه به کار رفته در تولید یک خودرو معیوب بوده یا هنگام استفاده عیب دار شود؛ بنابراین فراخوان خودروهای معیوب به معنای زیر سوال رفتن عملکرد یک خودروساز نیست.کاکایی افزود: گذشته از خودروسازان داخلی اما نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در ایران معمولا هنگام اعلام فراخوان جهانی خودروها از سوی شرکت‌های خارجی تولید‌کننده، در روند فراخوان خودروها مشارکت نمی‌کنند که دلایل آن نیز متعدد است.
وی با بیان اینکه برخی خودروهای وارداتی به ایران از سوی واردکنندگان متفرقه وارد شده و متولی مشخصی برای خدمات‌دهی به آنها وجود ندارد، تصریح کرد: علاوه‌بر آن واردکنندگان رسمی خودرو نیز یا به‌دلیل هزینه‌های مترتب یا به‌دلیل نداشتن سیستم خدمات‌دهی مناسب معمولا از فراخوان خودروهای معیوب وارد شده به ایران خودداری می‌کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/16
خودروهای داخلی اصلا عیب ندارن که براشون فراخوان بزنن. اونایی که میگن خودرو های داخلی عیب دارن نیروهای استکبار هستن که میخوان صنعت خودرو سازی مارو زیر سوال ببرن و بهش اسیب بزنن
اون استاد دانشگاه هم درست گفته تو ایران اگر عیبی کشف بشه با مالک خودرو ها تماس میگیرن ولی تا الان خوشبختانه کشف نشده
1395/5/16
شرکت وارد کننده محصولات کره ای ماشین های 2015 رو دارن به قیمت روز میفروشند!!!!از این شرکتها میشه توقع فراخوان داشت؟؟؟؟؟؟
1395/5/17
ما مردم عادي زورمون نميرسه با اين ها در بيافتيم حقمون را بگيريم خدايا خودت انتفام بگير يا منتقم كرار