موضوعات داغ

پایان بی ام و سری 6 با شروع بی ام و سری 8

عکس مطلب اول
اگر به محصولات بی‌.ام‌.و دقت کرده باشید، قطعا دیده‌اید که در یک سری خاص مثل سری 7، تفاوت‌هایی جزیی بین دو مدل مختلف آن دیده می‌شود که برای خیلی‌ها جای سوال دارد. در واقع باید گفت که این تغییرات جزیی در طراحی مربوط به کد شاسی می‌شود. به طور مثال کمپانی بی ام و برای سری 7 از دو کد شاسی G11 و G12 استفاده کرده که در هریک از آن‌ها تفاوت‌هایی جزیی دیده می‌شود، برای سری 5 آینده از دو کد G30 و G31 و همچنین برای مدل جدید سری 3 از کد G20 استفاده کرده است. حال به تازگی اخباری بدست آمده و در خودروبانک به تشریح آن پرداخته‌ایم که در آینده‌ای نه چندان دور و در صورت تایید تولید BMW سری 8، این مدل با کد کلاس G14 و G15 رونمایی و عرضه خواهد شد که فعلا اطلاعاتی از تفاوت‌های آنان در دسترس نیست.
بی ام و سری 8 که قرار است با دو کد G14 و G15 در بازار خودرو حاضر شود، قطعا رقیبی اصلی برای مرسدس بنز S کلاس کوپه خواهد بود، ولی این را هم باید مد نظر داشت که بی.ام.و قصد دارد سری 8 را جایگزین سری 6 کوپه و کانورتیبل کند. خودرویی که در صورت ورودش به بازار می‌توان موفقیتی چشمگیری داشته باشد.
البته BMW نمی‌خواهد که نام و نشان سری 6 را کامل از بین ببرد، اما ترجیح می‌دهد که با یک شجره‌نامه کاملا متفاوت، همچنان بر روی رقابت با محصولات پورشه تمرکز کند. سری 8 هم قرار است با یک شاسی و بدنه‌ای سبک‌تر و چالاک‌تر از مرسدس بنز S کلاس در کنار فضای داخل کابین بسیار بیشتر حاضر شود تا حرف و حدیثی در برتری و انتخاب آن نباشد.
همانطور که گفتیم کدهای شاسی سری 8 شامل دو کد G14 و G15 می‌شود، ولی کدهای اصلی سری 8 که بیانگر مدل‌های مختلف آن از لحاظ موتوری است، علاوه بر کد M8 محفوظ شده، شامل کدهای 825، 830، 835، 845 و 850 می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد