موضوعات داغ

سنتناریو، ثمره 100 ساله لامبورگینی رودستر شد

عکس مطلب اول
در هشتاد و ششمین دوره از نمایشگاه خودرویی ژنو، یعنی حدودا اسفندماه سال گذشته بود که شرکت خودروسازی لامبورگینی از جدیدترین برند خود با سروصدای زیاد تحت عنوان " سنتناریو (Centenario) " رونمایی کرد، خودرویی که تولد و معرفی آن مصادف شده بود با سالگرد 100 سالگی تولد فروچیو لامبورگینی بنیان گذار کمپانی. حال در هفته خودرویی مونتری کالیفرنیا که از روز جمعه کار خود را شروع کرده است، بار دیگر لامبورگینی سنتناریو بر روی سکوی معرفی آمد، ولی این بار به صورت رودستر و بدون سقف ثابت.
سنتناریو (Centenario)، برند جدید شرکت خودروسازی لامبورگینی که با اولین نگاه به آن چهره لامبورگینی آونتادور در ذهنتان نقش می‌بندد، اما لامبورگینی در این خصوص بر جدید بودن برندش پافشاری دارد، در مدل کوپه تماما از فیبرکربن ساخته شده و در طراحی ظاهری آن همچون سایر محصولات لامبورگینی، از چهره‌ای خشن و جنگنده استفاده سود می‌برد که شمایل آن را بیشتر به یک کوسه خشمگین شبیه کرده است. دیفیوزری بزرگ در زیر سپر عقب، بامپری گسترده در زیر سپر جلو و رکاب‌های زیر درها و...، همه گواهی بر آیرودینامیک بالای این خودروست، اما حال در کنار تمامی این جذابیت‌‌ها، می‌توان سقف متحرک را هم اضافه کرد تا محصول خشمگین لامبورگینی حس لمس طبیعت را هم به مخاطبانش ارائه کند.

لامبورگینی سنتناریو رودستر


برای پیشرانه هم لامبورگینی از موتوری 12 سیلندر 6.5 لیتری همچون مدل کوپه استفاده کرده که با مکش طبیعی هوا به درون اتاق احتراق، موجب تولید حداکثر نیرویی 759 اسب بخاری می‌شود تا با اختلافی تقریبا 0.2 ثانیه‌ای، مقدار زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در مدل رودستر به حدود 3 ثانیه برسد که بخشی از آن به دلیل افزایش وزن مدل رودستر به خاطر تقویت کف خودرو در نبود سقف ثابت است.
در آخر هم لامبورگینی اعلام کرد که برای خاص‌تر کردن این اتومبیل، تولید محدود 40 دستگاهی را برنامه ریزی کرده که نیمی از آن‌ها به صورت کوپه و نیمی دیگر هم به صورت رودستر تولید و عرضه می‌شود.

لامبورگینی سنتناریو رودستر


نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/30
این دفعه چهارم من میام و می گم اسم این ماشین چنته ناریو خونده می شه نه سنتناریو !!! جالب برای خودرو فرانسوی خیلی زود پیگیری می کنید تا تلفظ و معنی پیدا کنید ولی برای خودروی لمبورگینی اینقدر سر سری مطلب می دین . شاید اصلا نظرات خونده نمی شه قبل انتشار ...
1395/5/30
رينگشو كه از ويتارا اسكي رفته رنگ چرمشو كه از ٤٠٥ كلا كار اين خارجي ها اسكي از ماهاست
1395/5/31
دوستان توجه کردند ( طرفدارای لامبورگینی ) که لامبورگینی جدیدا تو تمام محصولاتش در زمان اولین نمایش از رنگ ابی نقره ای خاصش استفاده می کند . اوانتادور هم همین رنگ بود
1395/5/31
فوق العاده است !! من با مدلای قبلی لامبو با اینکه زیبا هستند اما زیاد اخت نمیشدم اما این یکی باب شخصیت خودمه ... واقعا باهاش راحتم .. فوق العاده است همین در وصفش !!!