موضوعات داغ

کد 57، سوپراسپرتی از کن اوکویاما

عکس مطلب اول
هفته خودرویی مونتری واقع در کالیفرنیا که کار خود را از روز جمعه آغاز کرده است، آوردگاهی برای شرکت‌های بزرگ و کوچک خودروسازی جهان شده تا آخرین محصولات خود و عموماً محصولات سوپر اسپرت خود را به نمایش بگذارند. یکی از این شرکت‌های کوچک که به صورت خصوصی اداره می‌شود را می‌توان مربوط به "کن اوکایاما" دانست، فردی که چندین سال پیش با دانش و خلاقیت خود توانست دو خودروی مهم تاریخ خودروسازی، یعنی فراری انزو و مازراتی کواتروپورته را طراحی کند، حال این طراح با راه اندازی شرکت خصوصی خود تحت عنوان"کن اوکویاما"، دست به تولید خودروهای مختلف و عموما اسپیدستر می‌زند که آخرین آن را در هفته خودریی مونتری با نام Kode57، حدودا یکی دو روز پیش معرفی کرده است.
در قدم اول برای این خودروی سوپر اسپرت که در سگمنت اسپیدسترها قرار می‌گیرد، یک پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری در نظر گرفته شده که در حالت استاندارد خود می‌تواند قدرتی 610 اسب بخاری و گشتاوری 608 نیوتن متری تولید و به کمک جعبه دنده‌ای 6 سرعته نیمه اتوماتیک، نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های عقب ارسال کند. اگر هم به دنبال چیزی قوی‌تر می‌گردید، همین پیشرانه توسط "نوویتک" تقویت شده است تا بتوان قدرتی 692 اسب بخاری در کنار گشتاور 641 نیوتن متری بر روی اسپیدستر "کد 57" داشت.
برای پاسخگویی بهتر موتور بر روی خودرو هم شرکت سازنده سعی بر سبک سازی خودرو داشته است، از این رو اکثر نقاط بدنه را با کمک فیبرکربن ساخته و همچنین بر روی چرخ‌ها از رینگ‌های آلیاژی بسیار سبک وزن 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب استفاده کرده است تا در نهایت وزنی 1632 کیلوگرمی بدست آید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/1
کد 132 , سوپر فرغونی از سایپا