موضوعات داغ

تاکسی خودران آینده را حالا سوار شوید + فیلم

عکس مطلب اول
مطمئنا در فیلم‌های سینمایی خارجی (در ژانر علمی تخیلی) بار و بارها دیده‌اید که در سطح شهر تاکسی‌های خودران به جابجایی مردم می‌پردازند. این ایده شاید آینده نگرانه باشد و تحقق آن کمی مشکل، ولی به تازگی این نوع تاکسی‌ها در سنگاپور مورد آزمایش و بهره برداری قرار گرفته‌اند.
این نوع تاکسی‌های خودمختار در پایتخت کشور سنگاپور، با کمک شرکت au Tonomy که پیش از این با اپلیکشن تاکسی یاب آن آشنایی پیدا کرده بودیم (نرم افزاری که بر روی تلفنهای همراه نصب شده و میتواند موقعیت جغرافیایی تاکسیهای موجود در سطح شهر را نشان دهد. در صورت نیاز داشتن به تاکسی میتوان از طریق این اپلیکیشن به رانندگان تاکسی‌ها اطلاع داد تا خود را به موقعیت شما برساند. البته این سیستم در برخی از کشورهای بزرگ جهان و عموما اروپایی‌ها بکار گرفته شده است) توسعه پیدا کرده و فعلا به عنوان یک پروژه آزمایشی در یک منطقه تجاری عملیاتی شده است.
در این پروژه، حداکثر 6 خودرو از برندهای رنو ZOE و میتسوبیشی I-MiEV انتخاب شده و برای نظارت بر عملکرد صحیح خودرو، به صورت پیوسته یکی از مهندسین au Tonomy در پشت فرمان آن‌ها نشسته است تا در صورت وجود خطا و یا از دست رفتن کنترل خودرو، بتواند شرایط را کنترل کند. ولی در شرایط عادی هیچگونه مداخله‌ای در عملکرد خودرو انجام نمی‌دهد. در کنار آن، یک لپ تاپ هم به خودرو متصل شده تا داده‌های لحظه‌ای ماشین‌ها را به ثبت برساند و در صورت وجود مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کنند.
براساس اعلام سازمان تاکسی رانی سنگاپور و همچنین سرویس "روبو- تاکسی"، قرار است تاکسی‌های خودران تا سال 2018 میلادی به صورت گسترده در سطح شهرهای این کشور مورد استفاده قرار گیرد. در خلال این پروژه، تیم au Tonomy در حال کار بر روی تاکسی‌های خودران ایالات متحده آمریکا و همچنین با تیمی از جگوار لندروور، در حال کار برای تولید تاکسی‌های خودران لندن است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد