موضوعات داغ

گریت وال هاوال H8 در یک قدمی بازار

عکس مطلب اول
داستان خودروهای گریت وال برای خود داستانی طولانی و کمی تاسف بار دارد. گریت وال در نسخه های هاوال و در بازار پررونق و باز چین توانسته برای خود اسم و رسم و رکوردهایی را ثبت کند و مخصوصاً در مدل H6 برای سال های پیاپی عنوان پرفروش ترین شاسی بلند این بازار را بدست آورد. اما در بازار داخل داستانی بسیار متفاوت در جریان است. مدل های H6 و M4 در سال های اخیر توسط دیار خودرو عرضه شد که با تاخیر و در تعدادی بسیار محدود به بازار عرضه شد و شاید در حال حاضر کمتر کسی خبر داشته باشد که اصلاً چنین خودرویی در بازار عرضه می شود و چه عقبه ای دارد.
اما سال گذشته بود که عظیم خودرو با همکاری دیارخودرو تبلیغات گسترده و پیش فروشی با تخفیف های زیاد را شروع کرد و آن را "طوفان هاوال" نامید. این خودروهای قرار است ابتدا به صورت وارداتی عرضه شود و حرف هایی از تولید این خودرو در دیارخودرو نیز به گوش می رسید، اما هیچ کدام از مدل های مختلف پیش فروش شده در لیست خودروهای مجاز به واردات نبودند، تا همین چند روز پیش که مدل هاوال H8 در این لیست قرار گرفت و ثبت سفارش آن باز شد و آن را به یک قدمی بازار رساند.
با وجود اینکه این روزها خبر توقف شماره گذاری هاوال در خبرگزاری ها منتشر شده، اما به نظر می رسد ورود این خودرو به لیست خودروهای مجاز به واردات نویدبخش حضور این چینی تازه وارد به بازار است.

گریت وال هاوال H8

اجازه دهید بیشتر در مورد این خودرو صحبت کنیم. برخلاف مدل H6 که برای خود اسم و رسمی دارد، مدل H8 اصلاً موفقیت مدل H6 را نداشته و به طور مثال در سال 2015 توانست رتبه 87 ام را بین شاسی بلندهای عرضه شده در بازار چین با فروش تنها 8985 دستگاه بدست آورد. روی این خودرو تنها پیشرانه 2 لیتری نصب می شود که دقیقاً 1967 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 214 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و 324 نیوتن متر در دورهای بین 2000 تا 4000 دور را تولید کند. این نیروی تولید شده از یک پیشرانه 2 لیتری کاملاً نمایانگر استفاده از توربوشارژ است و اگرچه استفاده از این سیستم پرخوران برای بهره گیری توان بالاتر مناسب است، اما داستان نگهداری خاص خود را دارد که امیدواریم دیارخودرو بتواند خدمات خوبی را به خودروهای توربوشارژی که به نام آن وارد خواهد شد، بدهد.
روی گریت وال هاوال H8 گیربکس 6 سرعته خودکار نصب شده و خوشبختانه مدلی که مجوز را دریافت کرده از نوع 4 چرخ متحرک 4WD است. اگر بخواهیم کمی بیشتر در مورد مشخصات این خودرو بگوییم، هاوال H8 دارای 4806 میلیمتر طول، 1975 میلیمتر عرض و 1794 میلیمتر ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن 2915 میلیمتر است. اما همه این ها به کنار، ما با یک خودرویی بزرگ سر و کار داریم و ابعاد و اندازه آن حتی از هیوندای سانتافه هم بیشتر است.
روی این خودرو بنا به ادعای سایت دیارخودرو، تجهیزاتی همچون سنسور نور، سانروف، سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD، آمپلی فایر، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، پدال ترمز پارک، سامانه کنترل پایداری، سیستم TPMS ، ورود بدون کلید، روکش چرمی صندلی ها، حافظه تنظیم صندلی، رینگ های 19 اینچی، درب صندوق برقی و ... قابل نصب است اما باید تا ورود این خودرو به داخل صبر کنیم و ببینیم در نهایت چه تجهیزاتی در عمل روی هاوال H8 ارایه می شود.



اگر خاطرتان باشد، در زمانیکه عظیم خودرو مشغول پیش فروش این خودرو بود، هاوال H8 را با نام وندا Venda معرفی کرده بود آن را با قیمتی قطعی 196 میلیون تومان عرضه می کرد که البته تخفیف بسیار زیاد 22 درصدی را نیز برای آن در نظر گرفته بود. حال در نظر بگیریم با تمام اتفاقات و رفع تمامی مراحل واردات و شماره گذاری و برفرض ثابت ماندن این قیمت در زمان عرضه، با خودرویی چینی و 2 لیتری توربو سر و کار داریم که هم قیمت خودروهای معروفی همچون هیوندای سانتافه ، تویوتا RAV4 و یا حتی شاسی بلندهای ارزان تر همچون توسان و اسپورتیج است و اگرچه هیچ کدام از آنها به موتور 200 اسبی مجهز نیستند، اما روی آن ها برندی حکاکی شده که می تواند کار را برای هر رقیبی سخت کند. در نهایت باید گفت که امیدواریم هر آنچه باشد، گریت وال هاوال H8 با نام وندا بتواند در زمان مقرر به مشتریان تحویل داده شود و دیار خودرو نیز بتواند خدمات خوبی را به این تازه وارد چینی ارایه دهد و سپس شاهد رویارویی این چینی جدید به رده قیمتی 200 میلیونی ها باشیم و ببینیم که هاوال H8 در مقابل رقبای پرآوازه ژاپنی و کره ای خود چند مرده حلاج است!

شرایط فروش این خودرو در سال گذشته

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد