موضوعات داغ

هیوندای i10 برای نمایشگاه پاریس آرایش کرد + فیلم

عکس مطلب اول
کوچک‌ترین عضو خانواده "i"، از کمپانی خودروسازی هیوندای فیس لیفت شد تا برای حضور در نمایشگاه خودرویی پاریس امسال نو نوار شده باشد.
فیس لیفت کردن در ادبیات خودرو، معمولا تمامی قسمت‌های خودرو را در بر می‌گیرد و بدون ایجاد تغییر در شاسی و بدنه و کلیات آن، به ایجاد تغییرات در فاکتورهای زیبایی و طراحی خودرو می‌پردازند. در کوچک‌ترین عضو هیوندای هم گفته‌هایمان صادق است و حالا شاهد یک طراحی جدید برای هیوندای i10 هستیم. همانطور که می‌بینید و شرکت خودروسازی هیوندای تایید کرده است، بر روی هیوندای i10 از یک جلوپنجره جدید و بزرگ با دو پروژکتور جدید در مجموعه، چراغ‌های جدید پیشانی که چراغ‌های مخصوص روز در حاشیه آن کار شده و از رینگ‌های جدید 14 اینچی آلیاژی یا فولادی بر روی چرخ‌ها استفاده کرده‌اند تا موقعیت فروش این خودروی کوچک را در بازار تقویت کنند و بتوانند با قدرت بیشتری به مصاف رقیب اصلی این خودرو، یعنی رنو "توینگو" بروند.
در زیر کاپوت این خودروی کوچک هیوندای هم از دو پیشرانه مختلف 1 لیتری و 1.2 لیتری استفاده شده است. پیشرانه 1 لیتری را می‌توان یک موتور سه سیلندر توربوشارژر معرفی کرد که در حداکثر کارایی خود می‌تواند قدرتی 100 اسب بخاری تولید کند، در حالی که با داشتن پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، تنها قدرتی 87 اسب بخاری در کنار گشتاور 120 نیوتن متری خواهید داشت. البته هیوندای از یک پیشرانه قوی‌تر 120 اسب بخاری هم سخت گفته است، ولی صحبتی از حجم آن به میان نیامده و به نظر می‌رسد که جزییات آن در نمایشگاه خودرویی پاریس ارائه شود.
برای تبدیل و انتقال قدرت تنها به محورهای جلو هم، یا از جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی استاندارد و یا از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک سفارشی استفاده خواهد شد. در آخر هم گفتنی است که این خودرو در ماه اکتبر سال جاری، یعنی حدودا یک ماه دیگر در نمایشگاه خودرویی پاریس 2016 به همراه جزییات فنی، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/14
چی میشد اینو ب جای پرایدو پژو میووردن؟ اینو بیارن سی چهل تومن چی میشه مگه ای بابا
1395/6/15
توی شهرهای بزرگ ایران نیاز شدید به ماشین های در این سایز و ماشین های هیبریدی هست اما متاسفانه در هر دو کلاس به شدت غفلت میشه