موضوعات داغ

اولین تصاویر و اطلاعات رسمی از نسل چهارم کیا ریو

عکس مطلب اول
نسل چهارم کیا ریو 2017 در نهایت با تغییرات اساسی ظاهری و باطنی به طور رسمی رونمایی شد تا مقدمه‌ای برای حضورش در نمایشگاه پاریس ماه آینده باشد.
همین ابتدای کار لازم می‌دانیم به این نکته اشاره کنیم که شرکت خودروسازی کیا برای ارائه جزییات فنی این خودرو تاحدودی خساست به خرج داده است، ولی از آنجایی که این ماشین بر روی پلتفرم مشترک هیوندای i20 توسعه پیدا کرده است، می‌توان یکی از پیشرانه‌های محرک آن را موتوری 120 اسب بخاری 1 لیتری دانست که در دور موتور 1500الی 4000 می‌تواند گشتاوری 172 نیوتن متری تولید کند، ولی باید منتظر ماند و دید آیا پیشرانه دیگری هم برای این ماشین کره‌ای در نظر گرفته شده است یا خیر.
در قدم اول برای طراحی ظاهری این خودرو با حفظ یکسری از اصولات، تغییرات بسیار زیادی اعمال شده است. از نسل سوم کیا ریو به نسل چهارم، می‌توان گفت که آینه‌های جانبی درب‌ها و قسمت بالایی جلوپنجره (بخشی که میان دو چراغ پیشانی قرار گرفته است) با تغییرات بسیار جزیی به ارث رسیده است، ولی دیگر قسمت‌ها از جمله چراغ‌های پیشانی، جلوپنجره مشبک روی سپر و ورودی‌های هوای اطراف سپر را می‌توان عناصر کاملا جدید در چهره کیا ریو معرفی کرد که باعث مردانه‌تر شدن چهره این ماشین شده‌اند. در عقب هم با یک طراحی جدید و جسورانه طرف هستیم، ولی به شخصه با فاکتورگیری چراغ ترمز، طراحی نسل قبل در قسمت عقب اتومبیل را بهتر توصیف می‌کنیم. هرچند در نسل جدید شیشه عقب بزرگ‌تر شده و میدان دید بازتری به راننده می‌دهد.
علاوه بر این‌ها، شاسی و بدنه خودرو 15میلی متر در طول بیشتر شده، 5 میلی متر در عرض بیشتر شده و 5 میلی متر هم در ارتفاع کاهش پیدا کرده است تا به اعداد و ارقامی 4065 میلی متری برای طول کلی خودرو، 1725 میلی متری برای عرض و ارتفاع 1450 میلی متری برسیم. فاصله بین دو محور خودرو هم به 2580 میلی متر رسیده است که به نسبت نسل قبل، افزایش 10 میلی متری را تجربه کرده تا هم فضای پای سرنشینان بیشتر شده باشد و هم فضای بار کابین در حالت استاندارد به 288 لیتر و با خواباندن صندلی‌های عقب به 974 لیتر افزایش پیدا کند.

کیا ریو جدید


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/12
چقدر شبیه فولکس و فورد شده!!!!
1395/6/12
اين اتومبيل اگر با اين آپشن ها وارد شود و از آن چيزى برداشته نشود واقعأً عاليه ، تا ببينيم قيمت چنده؟