موضوعات داغ

واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است!

عکس مطلب اول
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، میثم رضایی، در برنامه روی خط شبکه خبر در رابطه با واردات خودرو با حجم موتور بیش از 2500CC، اظهار کرد: در سال 1393 شکایتی از سوی برخی واردکنندگان خودرو به مراجع زیرصلاح ارجاع شد.
وی افزود: در سال 1393 وزیر صنعت، معدن و تجارت ممنوعیت واردات خودرو با حجم بالای 2500CC را اعلام کرد که در این بین پلاک کردن چنین خودروهایی ممنوع اعلام شد و این در حالی بود که برخی از واردکنندگان قبل از ابلاغ دستور وزیر، خودروهای خود را به گمرک آورده بودند و قانون عطف به ماسبق شد.
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری، با توجه به آیین نامه گمرک که در آن آمده است،"تمام تغییرات در قانون واردات، شامل کالاهایی که مراحل قانونی واردات آن ها در گمرک انجام شده"، اتلاق نمی‌شود، حکمی صادر کرده است.
وی تاکید کرد: با توجه به این موضوع، دیوان عدالت اداری، حکمی در رابطه با ورود خودروهایی که تا قبل از ابلاغ دستور وزیر به کشور وارد شده اند را صادر کرده و در این حکم اشاره ای به این موضوع نشده است که دستور دولت به طور کامل لغو خواهد شد.
رضایی، با اشاره به اینکه در طی روزجاری حکم به صورت شفاف اعلام خواهد شد، بیان کرد: همچنان ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 cc لازم اجرا است.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/17
مافیای خودرو در ایران از مافیای سیسیل بزرگتره .... تا به کی می خوان و می تونن از مصرف کننده سو استفاده کنن ... یه همتی باید بشه این شرکتهای داخلی رو دوباره تحریم کنه .... شورشو در آوردن نامردها
1395/6/17
توجه بفرمایید
در لفافه و نه صریحا فرموده اند که ابطال قانون فقط و فقط شامل حال رانت خواران عزیزی که به طور غیر منتظره ای در رابطه با مصوبه هیئت دولت متضرر شده اند گشته تا اندکی از تکدر خاطر آن عزیزان گرانمایه از سیستم دولتی کاسته شده و رانت جدید، مرحمی باشد برای انبساط جیب آن حضرات !!!
1395/6/18
نور چشمی محترم
احتراما به استحضار می رساند؛ نظر به محتمل بودن امحای خودرو های وارداتی آن جناب مستطاب توسط تنگ نظران، تغییراتی در آیین نامه مربوطه لحاظ شد تا حضرت عالی با خیال راحت از مواهب واردات خودرو بهره مند باشید.
امید که مورد عنایت پدر خوانده محترم واقع شویم. با تشکر
1395/6/17
اینها بیمارند بخدا.
اصلا تو این مملکت هر کی یه سازی میزنه. خدا آخر عاقبتشو بخیر کنه
1395/6/17
پروردگارا باز هم سپاس!!!
1395/6/17
آهان پس برو بچ خودشون ماشینهاشون تو گمرک مونده و برا آزاد کردنش تصمیم گرفتند نه برای همه . خیالتون راحت واردات بالا 2500 cc رو آزاد نمیکنن تا اون بروبچ خودرو هاشون رو به قیمت خیلی بیشترچون نمونش کمه بندازند به مردم
1395/6/17
گفتم اینا کاری به نفع مردم نمیکننا، و همچنان دزدی آشکار ادامه دارد.
1395/6/17
بابا اینام دیگ مسخرشو دراوردند،شب میخوابند ی قانون میزارند دوباره فرداش ی قانون دیگ،اصن انگار هر هرکیه،خسه شدیم از این وضعیت.
1395/6/17
دفعه اول نیست . معلوم نیست تو این 24 ساعت چه تعداد خودرو بالای 2.5 خودشون وارد کردن وقتی هم کارشون تموم می شه دوباره قانون بر می دارن ...
1395/6/17
به قول اقای روحانی هرکی یه تریبون دستش داره واسه خودش قانون تعیین میکنه
1395/6/17
يكي ميگه آزاده يكي ميگه ممنوعه يعني موضوعي به اين سادگي رو به درستي اعلام نمي كنند اگر قانونه كه خوب پس هيچ كس نمي تونه وارد كنه اگر نيست كه خب پس همه مي توانند وارد كنند حالا يه چند تا ماشين مدل ٢٠١٣ چه دردي از ما دوا ميكنه
1395/6/18
ظاهرا از بالا دستور دادن که هرچه سریع تر کاسه کوزه ی عدالت مدالت اداری رو جمعش کنید. عدالت تو این مملکت جوکه ! ماشین های یه سری از دوستان تو گمرکات کشور گیر افتاده بودن که خدارو شکر آزاد شدن و به زودی با 6 برابر قیمت در خدمت همنوعانشون قرار میگیرن.
به قول دوستی از آلمان " من به روزهای شاد مشکوکم... "
1395/6/18
چرا اتومبیلهای متوسط وارد نمیشن ؟ اینا نباید بیان خیابان شهری که من بعد از 30 سال خدمت نتونم راحت پراید زپرتی بخرم ! البته که نباید بیان اما چون مال خودشونه این بازیها برای منو امثال من است پس میان ویراژ هم میدن . ایران سرزمین دلیران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/6/18
بهتر حالا میومد صدی 20 میسوزونن خوب بود
1395/6/18
دیشب با گرنجور ۱۴۰_50 تا تا تبریز اومدم مصرف ۸.۵ بود توی شهر هم زیر ۱۲ میسوزونم.
1395/6/18
دلیلی ندارد که همچنین قانونی بذارن اینم یک دلیل قانع کننده: S.Mohammad Pedram:
❓⁉️قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی تا چه قدر معقول و عاقلانه است؟ جواب: با تصویب این قانون در مجلس معلوم می شود کسانیکه که این قانون را نوشتند و همینطور کسانی که این قانون را تصویب کردند از خودرو هیچی نمی دانند!!!! بله درست شنیدید هیچی نمی دانند حال چرا؟ با گذاشتن این قانون هیچ مشکلی حل نمی شود🚕🚗🚙 زیرا اکثر خودروسازان دنیا به لطف سیستم توربوشارژر خودروهایی تولید می کنند با حجم بسیار کم و توان خروجی بسیار بالا به طور 👈مثال خودرویی مثل نیسان ماکسیما که موتور 3 لیتری دارد تنها 227 اسب بخار تولید می کند و این در حالی است که پورشه باکستر با موتور 2.5 لیتری 360 اسب بخار تولید می کند و این قانون یعنی عین نادانی!!!! با تصویب این قانون هیچ تاثیری در منع واردات خودروهای با موتور بالای 2500 سی سی وجود ندارد چون سیستم توربوشارژر کاری می کند که یک موتور 2.5 لیتری از یک موتور 3 لیتری اسب بخار بیشتری تولید کند و این باعث افزایش قدرت موتور، کاهش مصرف سوخت و از همه مهم تر شتاب صفر تا صد عالی می شود و 👈به طور مثال نیسان ماکسیما در 8 ثانیه به مرز 100 کیلومتر می رسد و این در حالیست که پورشه باکستر با موتور 2.5 لیتری در 4 ثانیه به مرز 100 کیلومتر می رسد و این یعنی دور زدن قانون منع واردات خودروهای با موتور بالای 2500 سی سی به همین راحتی از مسوولین مربوطه تقاضا دارد هر چه سریع تر این قانون مسخره را باطل کنند تا جلوی کشورهای دیگر انگشت نما نشویم!!
1395/6/18
به قدری اوضاع وخیمه که حرفی برای گفتن ندارم !
1395/6/18
والاااا تا الان هم 90 درصد مردم پول خرید زیر 2500 سی سی هم ندارن ... حالا چه رسد به بالای 2500! !!
همه اینا سیاست بازار گرمی و منافع خودشون هست و دردی از مردم دوا نمیکنه. به جای این کار بازار خودرو رو آزاد کنن تا انحصار برداشته بشه و مردم بتونن نسبت به توانشون قدرت خرید داشته باشن.