موضوعات داغ

کانسپت‌های فراموش شده، رودستر هوشمندانه تویوتا CS&S

عکس مطلب اول
سال 2003 میلادی در جریان نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، کمپانی خودروسازی تویوتا از یک خودروی کانسپت عجیب و غریب رونمایی کرد که توانست توجهات بسیاری از رسانه و مخاطبین درون نمایشگاه را به خود جلب کند. این خودرو که CS&S نام داشت، ترکیبی بسیار شبیه به تویوتا پریوس دارد، اما بسیار هیجان انگیزتر و جذاب‌تر است که متاسفانه هیچگاه به مرحله تولید نرسید.
در حقیقت تویوتا پریوس را می‌توان دنباله روی این کانسپت به گور رفته دانست. زیرا این ماشین به یک سیستم محرک هیبریدی مجهز شده و می‌توانست نیروی تولیدی موتور را به هرچهارچرخ ارسال کند. علاوه بر این، کانسپت تویوتا CS&S دارای یک طراحی خارق العاده و بسیار عجیب و غریب است که حتی در زمان حال هم قابل تقدیر و ستایش است.
البته بر روی الگوهای طراحی ظاهری این خودرو بخصوص در قسمت جلویی نمی‌توان حسابی باز کرد. در عقب هم دقیقا خودش نباشد، ولی یک طراحی کاملا نزدیک به بوگاتی ویرون حتی در شکل خروجی‌های اگزوز را شاهد هستیم. اما مهم‌تر از فاکتورهای طراحی، ویژگی‌های این خودروست که می‌توان جالب باشد. برای نشستن سرنشینان، شرکت سازنده و طراحان این پروژه از 4 صندلی استفاده کرده‌اند، ولی عملا دو صندلی سرنشینان عقب به صورت کاملا هوشمندانه مخفی شده است تا در شرایط مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرد و بر روی آیرودینامیک خودرو تاثیر منفی نگذارد.

تویوتا سی اس اند اس


برای نمایان شدن صندلی‌های عقب، همانطور که در گالری تصاویر هم تشریح شده است، می‌بایست اول از همه قسمت تکیه گاه صندلی را حرکت داد و سپس قاب بدنه پشت صندلی‌ها را کنار زد تا در نهایت بتوان به صندلی‌های عقب برای نشستن دسترسی داشت. با این کار در شرایط غیر لزوم، خودرویی کروکی اسپرت با ضریب آیرودینامیکی بالاتر خواهید داشت.
یکی دیگر از دلایل اسپرت خواندن این ماشین هم مربوط به سیستم رانشی آن می‌شود. برای تولید نیرو در این خودرو، سیستم محرکی هیبریدی متشکل از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است که پیشرانه درون سوز نیروی خود را به چرخ عقب و همچنین موتور الکتریکی هم نیروی خود را به چرخ جلو ارسال می‌کند تا در عمل خودرویی چهارچرخ محرک داشته باشیم. این سیستم محرک در نمونه‌های اولیه هم شتابی صفر تا صد 8.6 ثانیه‌ای و سرعتی 204 کیلومتر بر ساعتی را برای تویوتا CS&S به همراه داشته است.

تویوتا سی اس اند اس


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد