موضوعات داغ

نسل دوم اشتوتگارتی هیبریدی از راه رسید + فیلم

عکس مطلب اول
پس از معرفی پانامرا 4S، پانامرا 4S دیزل و پانامرا توربو در هفته‌های گذشته، حال نوبت به نسخه هیبریدی رسیده که کمپانی خودروسازی پورشه در قالب نسل دوم پانامرا از این ماشین با نام E-Hybrid رونمایی کرده است.
پیش از صحبت در مورد سیستم رانشی انتخاب شده برای این ماشین، خوب است بدانید که پورشه برای این خودرو از همان طراحی مدل‌های دیگر استفاده کرده است، ولی با دقت بر روی کالیبراسیون ترمز می‌توان رنگ سبز روشن آن را مشاهده کرد که نمادی از "دوست دار محیط زیست" بودن خودروی مذکور است.
برای تولید نیرو محرکه در این خودرو هم از یک سیستم پلاگین هیبریدی، متشکل از یک موتور درون سوز 2.9 لیتری توربوشارژر V6 و یک موتور الکریکی استفاده شده است. به طور جداگانه، موتور 2.9 لیتری شش سیلندر می‌تواند 330 اسب بخاری قدرت و گشتاوری 450 نیوتن متری تولید کند، در حالی که موتور الکتریکی قدرتمند این ماشین دارای قدرتی 136 اسب بخاری و گشتاوری 400 نیوتن متری است. به صورت ترکیبی هم موتور الکتریکی فشار کمتری بر روی خود می‌آورد تا در مجموع قدرتی 462 اسب بخاری و گشتاوری 700 نیوتن متری داشته باشیم.
در عمل، مجموع این قدرت و گشتاور زمانی که به چرخ‌های خودرو برسد تبدیل به شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 278 کیلومتر بر ساعت می‌شود. تنها با راه اندازی موتور الکتریکی (نیروی خود را از باتری‌های لیتیوم یونی مایع سرد می‌گیرد) هم می‌توانید به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت برسید و تنها با یک بار شارژ کامل باتری‌ها و عدم استفاده از پیشرانه درون سوز، می‌توانید تا حداکثر 50 کیلومتر بر روی برد حرکتی این ماشین حساب باز کنید، در حالی که نسل گذشته پورشه پانامرا هیبریدی می‌توانست 35 کیلومتر را تنها در حالت الکتریکی طی کند.
مصرف سوخت این ماشین در حالت ترکیبی هم تقریبا به 2.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌رسد، در حالی که نسل قبل حداقل 3.1 لیتر سوخت برای 100 کیلومتر نیاز داشت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/25
اين اعداد و ارقام كه ادعاي تويوتا مبني بر ساخت بهترين هيبريديا با بهترين عملكردو بود زير سوال. آفرين به پورشه
1395/6/25
بابا دونبال این شرکت های گرون فروش نرید .اگه میخواین یه ماشین خوب بخرین مزدا 3 پلاک انزلی باقیمت 55 میلیون بهترین گزینست واقها باید به عقل کسی که مزدا 3 2017 رو ول میکنه و از فرقون ساز ها گرون فروش ماشین میخره شک کرد
1395/6/25
شما دعا کن منطقه ما هم ازاد بشه، نامردم اگه برم سراغ این فرغون سازا...
1395/6/26
شما زیر تمام پست ها داری تبلیغ مزدا 3 2017 در بندر انزلی رو می کنی ، دلیلش هم واضحه ، چون خودت یه چند تایی وارد کردی تو منطقه آزاد انزلی یا دلالی !